پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
انتخابات فدراسیون کشتی فردا در حالی برگزار می شود که رقابت اصلی بین رسول خادم و عباس جدیدی است که حالا بر سر صندلی ریاست رودروی هم قرار گرفته‌اند.

شعارسال:انتخابات فدراسیون کشتی فردا در حالی برگزار می شود که رقابت اصلی بین رسول خادم و عباس جدیدی است که حالا بر سر صندلی ریاست رودروی هم قرار گرفته‌اند.

‌امروز آخرین روز ریاست رسول خادم بر فدراسیون کشتی است و فردا مجمع انتخاباتی برگزار تا تکلیف ریاست چهارساله این فدراسیون مشخص شود.‌ فردا در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی حمید بنی تمیم، احد پازاج، محمد رضا توپچی، عباس جدیدی، عبدالله چمن‌گلی، رسول خادم، امین رشید لمیر و نقی کلانتری به عنوان ۸ کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی برای کسب رای، برنامه‌های خود را برای اعضای مجمع تشریح می‌کنند تا در نهایت یک نفر سکان چهارسال آینده فدراسیون را برعهده بگیرد.

دو رقیب دیرینه به دنبال صندلی ریاست

در بین نامزدهای فدراسیون کشتی حساب عباس جدیدی و رسول خادم از بقیه نامرد‌‌ها جدا است؛ دو کشتی‌گیر سنگین وزنسال‌های دور ایران که این بار نه در قامت کشتی‌گیر، بلکه برای تصاحب صندلی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خادم در دی‌ماه 92 ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفت و حالا برای انتخاب دوباره در این فدراسیون نامزد شده است، او قهرمان سابق کشتی ایران و جهان که با یک مدال طلا و یک برنز المپیک، دو مدال طلا و یک نقره قهرمانی کشتی جهان، یک مدال طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی و پنج مدال طلای قهرمانی آسیا، در پنج وزن مختلف از 68 کیلو تا 130 کیلوگرم، یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران و جهان محسوب می‌شود. خادم در حال حاضر رئیس فدراسیون کشتی و همچنین عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است و در بین سال‌های 1382 تا 1392 عضو شورای شهر تهران بود.

در کنار خادم، حرف از عباس‌ جدیدی رفیق دیرینه و رقیب امروز رئیس فدراسیون کشتی است.‌او در این چندسال اخیر به واسطه کارهای جالبی که انجام داده به یکی از اصلی‌ترین سوژه ‌فضای مجازی تبدیل شده است؛ عکس یادگاری جدیدی با منصور پورحیدری که دستمایه طنزپرداران و شبکه‌های اجتماعی شد و یا صحبت‌های جنجالی او زمانی که در شورای شهر حضور داشت و یا زمانی که با علیرضا دبیر درگیری فیزیکی پیدا کرد و کار به کتک کاری هم کشیده شد. او چهار سال پیش هم قصد شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی را هم داشت ولی با منع قانونی دوشغله‌ها روبه رو شد و پشت درب‌های مجمع ماند.

جدیدی قهرمان سابق کشتی آزاد جهان و دارنده مدال نقره المپیک 1996 آتلانتا است و چندسالی هم در شورای شهر مشغول بود و حالا که ماموریتش در شورای شهر تمام شده به فکر بازگشت به کشتی افتاده است و در سودای صندلی ریاست به سر می‌برد.

یکشنبه جنجالی عباس آقا!

روز گذشته و در حالی که دو روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی زمان باقی مانده بود، جدیدی علیه یار دیرینه خود قد علم کرد و به شدت فدراسیون خادم را مورد انتقاد قرار داد. او روز گذشته در مورد عملکرد فدراسیون خادم گفت: «6 سال پیش فدراسیون تیم‌های قهرمان جهان در همه رده‌ها را تحویل گرفت اما در حال حاضر در رده بزرگسالان نهم جهان هستیم و رده‌های دیگر در جدول مسابقات محو شده‌اند. فدراسیون کشتی طی یکی، دو ‌سال اول توانست به موفقیت‌هایی برسد که آن هم به خاطر پشتوانه‌سازی و عملکرد درست روسای قبلی بود؛ اما می‌بینیم که به خاطر پشتوانه‌سازی نکردن این عناوین از دست رفته است؛ چرا که نگاه‌ها به کشتی سلیقه‌ای و شخصی شده و باید وقت‌مان را برای پیشرفت کشتی صرف کنیم و نه برای بقای خودمان. اگر در مدار قانون باشیم شاهد هیچ‌کدام از این نواقص نخواهیم بود.»

البته این پایان ماجرا نبود؛ جدیدی روز یکشنبه از مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و سازمان بازرسی درخواست کرد انتخابات را به تعویق بیندازند و دلیل این خواسته هم این بود که برخی دوشغله‌ها و بازنشسته‌‌ها روسای هیات‌های استانی کشتی هستند و حضور آنها در انتخابات غیرقانونی است. البته طولی نکشید،‌ شروین اسبقیان دبیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مورد این موضوع شفاف‌سازی کرد و اعلام کرد: «٢٠‌ سال در استان‌های مختلف مدیریت ورزشی کرده‌ام و اطمینان می‌دهم که هیچ‌کدام از روسای هیات‌ها حقوقی از دولت نمی‌گیرند؛ بنابراین این سمت شغل محسوب نمی‌شود. با این تفاسیر مشکلی برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نیست و قطعا راس زمان مقرر برگزار خواهد شد.»

به هر روی فردا انتخابات فدراسیون کشتی با حضور 8 نامزد برگزار می شود و با شرایط موجودبه نظر می‌رسد شانس رسول خادم از دیگر نامزدها برای نشستن بر روی صندلی ریاست بیشتر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار27آذر 96،کدخبر: 317940 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین