پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
لایحه حمایت از حقوق معلولان در نشست علنی امروز مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

شعارسال: نمایندگان پارلمان در صحن علنی امروز سه‌شنبه (28 آذر96) مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان را بررسی کردند.

بر این اساس لایحه مذکور با 195 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در صورت تصویب جزئیات این لایحه، شهرداری‌ها مکلف‌اند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط در استانداردهای مصوب شورای شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف می‌شود پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی، جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را پوشش دهد.

همچنین براساس این لایحه، استفاده افراد دارای معلولیت از امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی رایگان بوده و وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف می‌شود متناسب با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سایر خدمات حمایتی از سازندگان واحدهای مسکونی تعهد لازم را برای اختصاص حداقل 10 درصد واحدهای مسکونی احداثی با کیفیت و مناسب‌سازی شده  افراد دارای معلولیت و فاقد مسکن به صورت ارزان قیمت با معرفی سازمان از سازندگان مذکور اخذ و بر اجرای آن نظارت کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:28آذر 1396 ، کدخبر: 13960928000672،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین