پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
شهردار شهر جدید سهند گفت: تلاش ما برای ایجاد شهرداری شیشه ای در سهند است.

شعا سال:بهرام روشنی، در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم شفاف سازی و عملکرد روشن شهرداری گفت: ما در شهرداری سهند مصمم به ایجاد شهرداری شیشه ای هستیم و اصل مدیریت با مردم و برای مردم را انتخاب کرده ایم.

وی با ذکر اینکه بوجه شهرداری محدود بوده و کفاف هزینه ها و پروژه های بزرگ را نمی دهد، گفت: ما با بخش خصوصی طبق اصل برد برد همکاری می کنیم و هم اکنون پروژهایی به ارزش 100 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سهند اجرا می شود.

شهردار سهند ادامه داد: اجرای پروژه بزرگ ترین پارک مینیاتوری کشور با وسعت 50 هزار هکتار در شهر جدید سهند از جمله موارد همکاری فی مابین شهرداری سهند و بخش خصوصی است.

روشنی از اولویت دادن به کارهای فرهنگی برای هویت بخشی به شهر جدید سهند خبر داد و گفت: اقدامات و طرح های فرهنگی در اولویت اجرایی شهرداری قرار دارند تا شهروندان این شهر خود را یک "سهندی" بدانند و به آن افتخار کنند.

وی با ذکر اینکه شهر سهند در موقعیت کم نظیری از لحاظ جغرافیایی واقع شده است، گفت: از نظر زلزله خیزی، کریدور هوایی و.. شهر سهند کم نظیر است و قرار گرفتن این شهر در کنارز مزیت های بزرگی برای رشد خدمات گردشگری در این شهر ایجاد کرده است.

شهردار سهند به مشکل بزرگ ساکنان این شهر و معطل ماندن بزرگراه تبریز سهند نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به بحث های انجام شده و قول نمایندگان و مسئولان استان، بزرگراه تبریز سهند 18 ماه دیگر به بهره برداری کامل خواهد رسید.

روشنی اضافه کرد: مشکل تامین بودجه این پروژه با همکاری شهرداری سهند و شرکت عمران برطرف شده و امیدواریم در موعد مقرر پس از سالها شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی به پروژه متروی تبریز سهند نیز اشاره کرد و گفت: خط متروی تبریز، سهند بصورت رو زمینی و از دپوی لاله به طرف سهند احداث خواهد شد.

شهردار سهند خطاب به شهروندان سهند گفت: قول می دهم بزودی اکثر مشکلات شهروندان مرتفع شود.

روشنی افزود: پروژه های مسکن مهر بار سنگین و برنامه ریزی نشده ای را روی شهر سهند ایجاد کرده و اکثر مشکلات موجود در شهر به همین علت است. بار ناگهانی پروژه های مسکن مهر مشکلات خدماتی، بهداشتی و آموزشی برای سهند ایجاد کرده است و امیدواریم با همکاری شهرداری، دولت و بخش خصوصی بزودی اکثر این مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: شورا و شهرداری سهند از پروژه های آموزشی، درمانی و خدماتی استقبال می کند و برای تشویق سرمایه گذاران این بخش از حقوق خود در صدور پروانه و عوارض شهرداری می گذرد.

روشنی در رابطه با مشکل کمبود آب سهند نیز گفت: این نیز مربوط به مشکلاتی است که قبلا عرض کردم و از خط دوم انتقال آب زرینه رود، کمبودهای موجود نیز رفع خواهد شد. ما کمبود آب نداریم، مشکل مدیریت مصرف آب داریم و متاسفانه شاخص های مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

شهردار سهند در بخش دیگری از سخنانش از احداث ایستگاه دوم آتش نشانی این شهر خبر داد و گفت: نردبان 55 متری برای اولین بار در شمالغرب کشور برای شهرداری سهند خریداری شده و بزودی تحویل گرفته می شود.

روشنی خاطرنشان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید قانوناً موظف است همه امکانات و زیرساخت ها را در شهر ایجاد کند و مدیریت آن را به شهرداری بسپارد؛ اما متاسفانه نواقصات زیادی در شهر وجود دارد که رفع بعضی از ان ها از توان شهرداری خارج است.

وی در پایان گفت: با این حال مطمئن باشد سهند در سه سال آینده به دست شهروندان و مشارکت کنندگان با شهرداری متحول خواهد شد و تبدیل به شهری ایده آل خواهد شد که حتی بخش برخوردار کلان شهر تبریز را نیز راغب خواهد کرد تا در اینجا سکنی گزینند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری نصر,تاریخ انتشار 5 دی 1394, www.nasrnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین