پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
دستگاه دیپلماسی ایران در طول هفته جاری، ۴ بار به «اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکا در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان» واکنش نشان داد و به ترامپ توصیه کرد ادب داشته باشد.
شعارسال: دستگاه دیپلماسی ایران در طول هفته جاری، ۴ بار به «اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکا در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان» واکنش نشان داد و به ترامپ توصیه کرد ادب داشته باشد.

واکنش ایران به اظهارات سخیف، بیجا و مداخله­‌جویانه مقامات آمریکائی

بهرام قاسمی روز شنبه ۹ دی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در امور داخلی ایران، تاکید کرد: مردم ایران بزرگترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان کشور و مردم است که دولت آقای ترامپ ثابت کرده در راس این بدخواهان قراردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اظهارات سخیف، بی‌ارزش و فاقد اعتبار، گفت: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعا‌های فرصت‌طلبانه مقامات آمریکایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند. مردم بزرگ ایران قطعا مشارکت فعال آقای ترامپ در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و یمن و بحرین را از نزدیک پیگیری کرده و محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های کینه‌توزانه رئیس جمهور آمریکا با مردم فرهیخته ایران در ممانعت از ورود آنان به خاک آمریکا و بازداشت تعدادی زیادی از ایرانیان مقیم در این کشور به بهانه‌های واهی را به یاد دارند و به همین دلیل، حمایت فرصت‌طلبانه و فریبکارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روز‌های اخیر در برخی از شهر‌های ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاکاری دولت آمریکا نمی‌دانند.

قاسمی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختار‌های دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و امکان پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملا امکان پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با یادآوری قریب به ۷۰ سال مداخلات دولت‌های مختلف آمریکا در امور داخلی کشورمان از جمله مدیریت و رهبری کودتا علیه دولت ملی و قانونی در ایران، حمایت‌های بیدریغ از سرکوب و ارعاب رژیم منحوس پهلوی در سرکوب آزادیخواهان ایران و حمایت تمام عیار از رژیم جنایتکار صدام حسین در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی؛ تاکید کرد: مقامات آمریکا در موضعی نیستند که برای ملت بزرگ و فهیم ایران دلسوزی نمایند.

توصیه وزارت خارجه ایران به ترامپ؛ ادب داشته باش

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برای دومین بار روز سه شنبه ۱۲ دی ماه در خصوص اصرار ترامپ به نوشتن توئیت‌های مداخله جویانه در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان، ضمن تقبیح عبارات توهین آمیز وی، گفت: موضعگیری‌های کاملا آشفته و متناقض او نسبت به ایرانیان موضوع جدیدی نیست. وی اخیرا نیز ایرانیان را «ملتی تروریست» نامید و با به کار بردن نامی جعلی برای «خلیج فارس»، احساسات ملی ایرانیان را برانگیخت و موجب خشم آنان در سراسر جهان شد و اینک تحت نام و به بهانه دلسوزی نسبت به آنها، ملتی چندین هزارساله با فرهنگی غنی و تاثیرگذار در تمدن جهانی را با عباراتی توهین آمیز مخاطب قرار می‌دهد که بی شک جامعه بزرگ و با فرهنگ ایرانی در اقصی نقاط جهان را به واکنش وا خواهد داشت.

البته قاسمی به ترامپ توصیه کرد توصیه کرد: ایشان بهتر است به جای به هدر دادن وقت خود در ارسال توئیت‌های بیهوده و توهین آمیز نسبت به سایر ملت‌ها و کشورها، کمی به مسایل داخلی کشور خود و موضوعاتی مانند قتل روزانه ده‌ها تن در درگیری‌های مسلحانه و تیراندازی‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا و وجود میلیون‌ها بی خانمان و گرسنه در کشور خود بپردازد و سعی کند حداقل با در پیش گرفتن ادب و آداب ایرانیان در دوران باستان برای جلب احترام بین المللی به آمریکا و خود سعی نماید گفتار و کردار نیک را سرلوحه رفتار و اعمال خود قرار دهد.

توئیت ظریف

محمدجواد ظریف نیز همان روز - ۱۲ دی ماه - دست به توئیت شد و در واکنش به توئیت‌های مغرضانه ترامپ نوشت: امنیت و ثبات ایران به مردمی متکی است که بر خلاف مردمِ دوستانِ راستینِ ترامپ در منطقه، از حق رأی و اعتراض برخوردار هستند. از این حقوق که به سختی به دست آمده‌اند محافظت خواهد شد و به نفوذی‌ها اجازه داده نخواهد شد با خشونت و ویرانگری آن‌ها را تخریب کنند.

اشک تمساحی تهوع آور

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز روز گذشته - ۱۳ دی ماه - در بیانیه‌ای نمایش روز سه‌شنبه «نیکی هیلی» سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را «اشک تمساحی تهوع آور» دانست.

این بیانیه تاکید می‌کرد جمهوری اسلامی ایران سخنان مداخله‌جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی را در حمایت از خشونت و اغتشاش به شدت محکوم می‌کند. این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده است و می‌خواهند از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده مداخلات آمریکا در ایران از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است. تهدیدات و یاوه‌گویی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل حمایت از خشونت‌طلبی و آتش‌افروزی در ایران محسوب می‌شود. امنیت و ثبات ایران در چهاردهه گذشته متکی به مردم بوده است و مردم ایران با وجود جوسازی‌های اخیر از حقوق و دستاورد‌های انقلاب اسلامی حفاظت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاورد‌های تاریخی را تخریب کنند؛ چراکه حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایات و ذلت تحمیلی رژیم دیکتاتوری تحت حمایت آمریکا را فراموش نکرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار:14دی 1396 ، کدخبر: 383615،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین