پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
روستای بیاس آباد با ۴۰۰ خانوار و ۱۵۰۰ نفر جمعیت بزرگترین روستای بخش جلگه زوزن بوده که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان خواف و ۲۰ کیلومتری بخش جلگه زوزن قرار گرفته است .
شعارسال: شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می باشد که آن هم با توجه به خشکسالی های پی در پی و افت شدید فشار آب و استفاده از یک قنات مردم به سختی روزگار خود را سپری می کنند.

یکی از اهالی روستای بیاس آباد ضمن گلایه از وضعیت موجود گفت : یکی از مشکلات این روستا تحصیل دانش آموزان در خانه های مسکونی است که از لحاظ امکانات گرمایشی و سرمایشی مناسبی برخوردار نیستند.

یعقوبی ازساکنان این روستا اظهار داشت: در ابتدای ورودی بیاس آباد به سمت قاسم آباد به منظور جلوگیری از بروز تصادفات جانی و مالی شایسته است تا میدان یا بلواری در این ورودی احداث گردد.
علیرضا قوچی از اهالی روستا با اشاره به نبود گاز خاطرنشان کرد : مردم این روستا از نعمت گاز برخوردار نیستند و مجبورند از نفت سفید که آن هم به صورت کوپن توزیع می شود استفاده نمایند. وی افزود : برای تامین آب گرم و امورات زندگی باید از نفت یا گاز مایع (کپسول) استفاده نماییم که این امر خود مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

کاظمی که یکی از ساکنان این روستا بود نیز بیان داشت: اهالی روستا به طور جد در مشکل هستند و نمی توان این بار با وعده مردم را راضی نگه داشت. وی افزود: همانطوریکه روستاهای بخش های دیگر این منطقه با بهای ناچیز از نعمت گاز بهره مند هستند امیدواریم ما نیز پس از گذشت این همه سال از نعمت گاز بی نصیب نمانیم.
دهیار روستای بیاس آباد در این زمینه می گوید: در سال ۹۲ طی جلسه ای که به منظور رفع مشکلات بیاس آباد با حضور مسوولان شهرستان در محل مسجد روستا برگزار گردید مسوولان مربوطه وعده دادند در سال ۹۳ این روستا از نعمت گاز برخوردار شود اما متاسفانه این وعده هنوز عملی نشده است.

عید محمد عرب افزود: در روستاهایی که جمعیت آنها نسبت به بیاس آباد کمتر است طرح هادی اجرا شده اما در این روستا خبری از اجرای طرح هادی نیست. عرب در پایان اظهار امیدواری کرد همانطوری که مسوولان دولت تدبیر وامید در جهت رفع محرومیت مناطق گام برمی دارند نگاه ویژه ای نیز به منطقه محروم بیاس آباد داشته باشند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها که آن هم قشر جوان را در بر می گیرد جلوگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبلاگ عبدالقادر عثمانی رودی، تاریخ چهارشنبه 21 مرداد 1394، کد مطلب: ـ ، www.osmani-khaf.blogfa.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین