پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مراسم گرامیداشت بانو «فاطمه خاموشی» ملقب به استاد «طاهایی» موسس و بنیانگذار مکتب نرجس مشهد و بیش از ۱۰ شهر در سراسر کشور با حضور شاگردان این استاد در محل مکتب نرجس مشهد مقدس برگزار می شود.

شعار سال: مراسم گرامیداشت بانو «فاطمه خاموشی» ملقب به استاد «طاهایی» موسس و بنیانگذار مکتب نرجس مشهد و بیش از ۱۰ شهر در سراسر کشور با حضور شاگردان این استاد در محل مکتب نرجس مشهد مقدس برگزار می شود.

معاون فرهنگی مکتب نرجس مشهد گفت: ششمین مراسم سالگرد استاد طاهایی موسس مکتب نرجس با هدف گرامیداشت یاد و خاطر ایشان و آشنایی با زحمات ایشان در راستای ایجاد و پایه گذاری مکتب های علمیه در سراسر کشور همزمان با اربعین حسینی در محل این مکتب در مشهد برگزار می شود.

مرضیه عظیمی اظهار کرد: ششمین مراسم سالگرد استاد طاهایی همزمان با عزاداری سرور و سالار شهیدان به مناسبت اربعین حسینی فردا سه شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۵ با حضور بانوان در مکتب نرجس برگزار می شود.

معاون فرهنگی مکتب نرجس با اشاره به مراسم گرامیداشت این استاد مرحومه گفت: در این ایام ضمن برپایی مراسم سوگواری و عزاداری ویژه طلاب مکتب نرجس، فیلم های سخنرانی استاد طاهایی متناسب با موضوعات روز پخش می شود.

مدرسه علمیه نرجس(س) واحد مرکزی مشهد در سال ۱۳۴۵ با تلاش استاد فاطمه خاموشی ملقب به طاهایی تاسیس شد.

استاد خاموشی عملکرد خود را با تشکیل کلاس های دروس پایه حوزه آغاز کرد و به مروز زمان گسترش داد.

همچنین با توجه به فضای فکری و سیاسی جامعه آن دوران در راستای مبارزه با رژیم ستم شاهی با انجام فعالیت های سیاسی و فرهنگی گسترده نقش مهمی را در روشنگری افکار عمومی به خصوص جامعه بانوان ایفا کرد.

این موسسه آغازگر یک فعالیت فرهنگی نو در حوزه های علمیه خواهران بوده و به منظور گسترش معارف دینی و تربیت طلبه، مدارس بسیاری را در سطح کشور پایه گذاری کرده است که از آن جمله می توان به سه مدرسه علمیه «فاطمه الزهرا»، «زهرای اطهر» و «بیت الزهرا» در مشهد و مدارس علمیه شهرستان های بیرجند، تربت جام، سبزوار، کاشمر، چمن آباد، فریمان، خواف، زاهدان، زابل و ایرانشهر اشاره کرد.

در حال حاضر این مدرسه علمیه هماهنگ با برنامه های آموزشی حوزه های علمیه سراسر کشور با محوریت گسترش و نشر حقایق دینی و معارف عالیه اسلام و با اهداف تحکیم بنیادهای اعتقادی، ترویج مکارم اخلاقی و اعتلای مبانی فرهنگی، تربیت نیروهای مبلغ، مدرس، محقق و پژوهشگر اعم از ایرانی و غیرایرانی برای هدایت فکری و عقیدتی مردم فعالیت می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آذر 1394، کد مطلب: 2987557: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین