پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

شعارسال: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

«امیر حسین بهداد» ، با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود دوماه از آخرین کانون این بیماری میگذرد و اکنون استان عاری از هرگونه بیماری آنفلوانزاست.

وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق مهم برای حضور پرندگان مهاجر است، افزود: باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشیم، چون استان در مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر واقع شده هم‌چنین 15 تالاب، 88 سد بتنی و 110 سد خاکی واقع در استان بهترین نقاط برای زمستان‌گذرانی و حضور پرندگان مهاجر است، بنابراین نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که استان به‌لحاظ وجود آنفلوانزا منطقه‌ای بسیار مهم و ریسک‌پذیر است، افزود: باتوجه به این‌که در آذربایجان‌شرقی تعداد مرغداریهای تخم‌گذار نسبت به دیگر استانهای همجوار بیشتر است، امکان مشاهده این بیماری در آذربایجان‌شرقی بیشتر است.

بهداد گفت: امسال حدود یک میلیون و 800 قطعه مرغ در استان معدوم شده است که این آمار در مقایسه با سایر استانها مناسب است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که مرغداران موظف به بیمه کردن مرغداری‌های خود هستند، یادآور شد: در زمان وارد شدن خسارت به مرغداری‌ها، بیمه بخشی از خسارت را جبران میکند و برای مرغدارای‌های بدون بیمه، در صورت بروز مشکل نمی‌توان کاری انجام داد.

بهداد افزود: مرغداران باید به محض مشاهده تلف شدگی طیور، سریع به اداره‌کل دامپزشکی استان مراجعه کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی بر اهمیت نگهداری مرغ‌ها در قفس تأکید کرد و گفت: در روستاها باید مرغ‌های محلی در محیط سرپوشیده نگهداری شود و نیز فاصلهی میان پرندگان مهاجر و مرغ‌های محلی به‌منظور جلوگیری از انتقال بیماری بیشتر باشد.

بهداد تصریح کرد: به محض مشاهدهی وجود آنفلوانزا در مرغهای محلی، به طور سریع به اداره دامپزشکی استان مراجعه کرده تا اقدامات پیشگیرانه اعم از معدوم‌سازی، ضدعفونی و... انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 96112413504، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خب خداروشکر..امیدوارم این استان با گرون شدن قیمت مرغ مواجه نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین