پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
این روزها که فریاد و فغان برخی ازمسئولین فرهنگی شهرستان در خصوص نبود اعتبار و مشکلات مالی گوش فلک را کر کرده است یکی از مغازه داران فورگی که شغلش پنچرگیری و تعویض روغنی می باشد در گوشه ای از مغازه خود قفسه هایی از کتاب قرار داده است و علاوه بر امرار معاش کتاب هایی در زمینه های مختلف به علاقمندان امانت می دهد.

شعارسال: از گذشته ها دور رسم بر این بوده که کتاب را از کتابفروشی می خریدند اما چند سالی است که هزینه های کتاب افزایش پیدا کرده است و علاقمندان به کتابخوانی روی به امانت گرفتن کتاب آورده اند، هر چند که از زمانهای قدیم امانت کتاب رسم بوده است( همانطور که برنگرداندن آن هم رسم شده است) اما با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده، مشتاقان کتابهای امانتی بیشتر شده اند و کتاب را از کتابخانه و یا دوستان و اطرافیان امانت می گیرند. چند مدت پیش بود که با خبر شدیم یکی از اهالی خون گرم و با فرهنگ فورگ در اقدامی زیبا و خلاقانه در محل کار خود یعنی تعویض روغنی، اقدام به امانت دادن کتاب می کند.

این شخص کسی نیست به جزء علیرضا محمدی ساکن شهر دوبرجی ازبخش فورگ است وی، از سال ۷۹ در محل سکونتش به پنچرگیری و تعویض روغنی مشغول می باشد.

محمدی، به سبب علاقه ذاتی که خود به کتاب و کتابخوانی داشته است در محل کار نچندان مرتبط با کتاب در کنار ظروف روغن کتابهای مختلفی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و روانشناسی را به مشتریان و همچنین سایر علاقمندان امانت می دهد. وی بسیار علاقمند به کتاب و کتابخوانی در زمینه های روانشناسی و مذهبی می باشد.

این فرد علاقمند به کتاب، انگیزه خود را از این حرکت فرهنگی کمک به افزایش آگاهی شهروندان عنوان می کند و معتقد است مطالعه مسبب آرامش فکری و روحی می شود و این تجربه ای است که خودشان در زندگی به طور ملموس مشاهده و تجربه کرده است.

این فعال فرهنگی معتقداست که مطالعه نیاز جامعه می باشد و ترویج آن موجب آگاهی و خودشناسی افراد می شود وهر فردی در هر جایگاه و شغلی می تواند مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری همگام داراب، تاریخ انتشار خبر 29 بهمن 1394، کدمطلب: 9079، www.hamgamdarab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین