پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
دکتر سعید زیبا کلام استاد دانشگاه تهران در نقد حسن روحانی یاداشتی نوشته اند که در کانال شخصی خودشان در تلگرام منتشر کرده اند که در ادامه متن کامل این یاداشت را می خوانید.

شعارسال : دکتر سعید زیبا کلام استاد دانشگاه تهران در نقد حسن روحانی یاداشتی نوشته اند که در کانال شخصی خودشان در تلگرام منتشر کرده اند که در ادامه متن کامل این یاداشت را می خوانید.

هموطنان عزیز! هیچ دقت کرده‌اید که آقای رئیس جمهور حقوق‌دان و مجتهد ایران هنگام عزیمت به کشوری خارجی چه میزان مراسم تشریفاتی اجرا می‌کند؟

از گارد ریاست‌جمهوری سان می‌بیند و بر روی فرش قرمز با طمأنینه و جلال و شکوه گام برمی‌دارد؟

البته رسانه موسوم به ملی هم روزی چندین نوبت این تشریفات پرجلال و جبروت را به سمع و نظر ملت ایران می‌رساند مبادا ملت ایران فکر کند که رئیس‌جمهور حقوق‌دان‌شان به فکر مشکلات روزافزونشان نیست.

به‌راستی چرا فکر نمی‌کنید آقای رئیس‌جمهور فقیه هیچ علاقه‌ای به مراسم تشریفات ندارد و همه این زحمات را هم متحمل می‌شود بلکه در چشم و دل مقامات هندی بزرگ و قدرتمند جلوه کند شاید دولت هند دست از تحریم‌بازی بردارد و بخشی از بهای نفت دریافتی گذشته‌ها را بدون دفع‌الوقت و نقداً پرداخت کند؟

ملت ایران! بیایید مثبت بیاندیشید. بیایید دست از سیاه‌نمایی بردارید. بیایید با دولتی که برای رفع مشکلات شما شب و روز نمی‌شناسد وحدت کنید. وحدت چیز بسیار مفیدی است و ان‌شاءالله موجب رفع بیکاری و #رکود اقتصادی هم می‌شود.

ملت ایران! سیاه‌نمایی شرعاً هم اشکال دارد؛ بنابراین تا می‌توانید به جبران گناهان گذشته خود سفیدنمایی کنید که هم اجر اخروی دارد و هم دنیوی. اخروی را ما می‌دانیم و می‌گوییم و دنیوی را هم خودتان تجربه کنید.

ملت ایران! چرا اینقدر به حقوق‌های نجومی ماهی بیست، سی، چهل میلیون گیر می‌دهید؟ اولاً تمام آن‌ها را مجلس شورای اسلامی تصویب و قانونی کرد. ثانیاً چه اشکال شرعی دارد که خدمتگزاران شما که برای رفع مشکلات عدیده کشور سر از پا نمی‌شناسند دست‌کم یه حقوق نسبتاً خوبی دریافت کنند؟ شما که فقه نمی‌دانید.

انصاف خوب چیزی است و گرچه که وحدت از هر چیزی بهتر است: به‌راستی کدامیک از مقامات و مسئولان دولتی و حکومتی و بستگان و دوستان‌شان کمترین تعدی و تجاوزی به بیت‌المال کرده‌اند؟

ملت ایران! چرا تعداد پل‌ها و سد‌ها و فرودگاه‌ها و کارخانجات و دانشگاه‌ها و مدارس را نمی‌بینید که در این سال‌ها چندین برابر شده است؟

ملت ایران! انصاف خوب چیزی است: تا کی می‌خواهید نق و ناله کنید که وضع معیشتی‌تان خراب است؟ و مگر نمی‌بینید برنامه‌های رسانه ملی را که وضع معیشتی همه ملل عالم خراب است؟

پس لطفاً وحدت کنید! به ویژه با دولت وحدت کنید! وحدت برای همه ما امنیت و قدرت و ثروت می‌آورد، اگرچه برای بعضی کمی بیشتر! پس تا می‌توانید وحدت کنید و سفیدنمایی.

نکته آخر: علاوه بر وحدت و سفیدنمایی، امید هم چیز خوبی است و مگر نمی‌بینید که دولت خود را دولت تدبیر و امید نامیده است؟

شما هم تدبیر کنید تا اولاً همیشه امیدوار باشید. ثانیاً به دیگران، به‌ویژه جوانان بیکار و به بازنشستگان سرقت‌شده و به کلاهبرداری‌شدگان مؤسسات مالی و اعتباری، بگویید تا می‌توانند امیدوار باشند و سعی کنند نشاط خود را هم با سیاه‌نمایی و حقّه‌بازی برخی گمراهان و منحرفان از دست ندهند که نشاط هم چیز خوبی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی- خبری فردا، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1396، کدخبر: 785108، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
صحبت های دکتر زیبا کلام مرا به شک می اندازد که چرا همچین عنصر ضد انقلابی ای مدت هاست آزادانه در فضای باز سیاسی کشور در حال جولان دادن است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین