پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
موزه مردم شناسی شهرستان بوانات در سال 1383 مصوب شده و ساخت آن آغاز گردیده حال پس از گذشت 10 سال 30 درصد هم پیشرفت نداشته است.

شعارسال: بدون شک موزه ها سرمایه ها و داشته های هر قوم وملتی را نشان میدهند و شهرستان بوانات نیز با پیشینه تاریخی زیاد که به قبل از اسلام نیز باز میگردد نیاز به یک موزه مردم شناسی داشت تا داشته های تاریخی خود را در آن به نمایش گذارد.

موزه مردم شناسی شهرستان بوانات واقع بر روی تپه ای کوتاه روبروی اداره آموزش و پرورش این شهرستان در محیطی زیبا قرار دارد که کار ساخت آن از سال 1383 شروع شده است.

ستونهای برافراشته که همانند ستون های تخت جمشید نشان از قدمت این پروژه دارد و با گذشت زمان دچار فرسودگی و زنگ زدگی بسیاری از این ستونها شده است.

پروژه ای که با مخارج سنگین چند صد میلیونی زیر خاک سرد آرمیده است .چرا پس از گذشت 10 سال از عمر این پروژه همچنان بی رونق مانده است؟؟

به همین منظور و برای جواب سئوالات دیگر خبرنگار ما به سراغ مردم شهر بوانات رفته تا از مردم سراغ موزه مردم شناسی شهر را بگیرد.

آقا میری که فردی سالخورده و ریش سفید محل هست را در میدان 22 بهمن میبینیم که مشغول آماده کردن طوماری برای مشکلات شهرستان است . به سراغش میرویم دل پری از مسئولین دارد.


سلام

_ سلام علیکم و خدا قوت.

خودتان را معرفی کنید ؟

- حاج محمد آقامیری هستم ساکن سوریان بوانات.

آقای آقامیری شما میدونید بوانات موزه دارد یا نه ؟

- بله ...موزه مردم شناسی بوانات که حدود 10 سالی میشود که دارند میسازند اما مشکل بودجه دارند چون من خودم چند بار به سراغ آقای خدابنده (مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بوانات ) رفته ام و علت را جویا شدم مثل اینکه مشکل بودجه دارند .

چه خواسته ای از مسئولین در این خصوص دارید؟

- از مسئولین میخواهم که هرچه سریعتر کار موزه ما را به اتمام برسانند که منبر قدیمی مسجد جامع سوریان در موزه ایران باستان دارد خاک میخورد و بسیاری از اشیاء دیگر که از گذشتگان بجا مانده است تا در این موزه در معرض دید قرار بگیرد تا مردم نیز به خود ببالند که گذشتگان ما چه کرده اند.

از او خدا حافظی کرده و به سراغ آقای حسینی یکی از کاسب های شهر که فروشگاه لوازم التحریر دارد میروم.

سلام

-سلام علیکم بفرمایید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که شما از موزه بوانات خبر دارید ؟

-ابراهیم حسینی هستم اهل سوریان بوانات .. من خبری ندارم مگر بوانات هم موزه دارد؟؟/

بله موزه مردم شناسی شهرستان در خیابان امام خمینی روبروی اداره آموزش و پرورش، مگر متوجه نشده اید؟

- دیده ام (سری تکان میدهد و میخندد) اون موزه که خودش یک آثار باستانی شده است لطفا بگویی اگر امکان دارد یک موزه جدید بسازند واین موزه را در آن قرار دهند آخه تا ما یاد میدهیم همین چند ستون برافراشته را دیده ایم.

به سراغ موزه میروم واین عکسها ما حصل این رفت و آمد است:



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری حرف رسا ، تاریخ انتشار خبر 31تير 1394 ، کدمطلب: 68 ، www.harferasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین