پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
پس از کش و قوس های فراوان و تحمل فشارهای مخالفان و منتقدان، محمد احمدی استاندار سابق از سمت استانداری فارس استعفا داد و محمد علی افشانی سکانداری استانداری استان پهناور و مهم فارس را در دست گرفت.
شعارسال: انتصابی که با حواشی فراوانی همراه بود،اما چیزی که مشخص است محمد علی افشانی به عنوان دومین استاندار از طرف دولت تدبیر و امید در فارس منصوب شد و حالا وقت آن رسیده که استاندر جدید فارس به مشکلات استان که یکی دوتا هم نیست رسیدگی کند و این مشکلات را مرتفع سازد.

و اما قابل توجه استاندار جدید فارس که بداند شهرستان پاسارگاد هم جزء استان فارس است! شاید این جمله کمی مضحک باشد اما باور کنید این شهرستان کوچک اما استراتژیک وحساس در فارس همیشه در همه زمینه ها مظلوم بوده و هست،به طوریکه خیلی از هم استانی ها نمی دانند پاسارگاد در کجای نقشه فارس قرار گرفته است، چه برسد به هموطنان که البته امیدواریم استاندار جدید بداند که پاسارگادی هم در نقشه فارس وجود دارد.

آقای استاندار! شهرستانی که در اوج محرومیت بسر می برد و با یک بازدید کوتاه شما می توانید به راحتی این موضوع را کاملا درک و لمس کنید،جزء شهرستان های برخوردار استان فارس و کشور محسوب می شود، این دردی است که سالهای سال دلهای مردمان این خطه از استان فارس را سوزانده است.

آقای استاندار! همین برخوردار بودن باعث شده که توزیع اعتبارات در این شهرستان به حداقل خودش برسد و پاسارگاد با اعتبار 2 میلیاردی خود همچنان زیر خط فقر باشد، این مبلغ اعتبار در مقایسه با اعتبارات برخی از شهرستان های استان، نصف اعتبار یکی از ادارات می باشد،آقای استاندار، به راستی این عدالت است!

آقای استاندار، همانطور که می دانید برخوردار بودن یعنی محروم از سهم دو درصد نفت وگاز، یعنی محروم بودن از حمایت سرمایه گذار و یعنی مرگ تدریجی یک شهرستان و مردمانش .

آقای استاندار! شهرستان پاسارگاد با وجود قرار داشتن مجموعه جهانی پاسارگاد در راس شهرهای گردشگر پذیر در سطح جهان وکشور می باشد، که البته این پتانسیل و فرصت بزرگ، هیچ خیری به این شهرستان و مردمانش نرسانده است،دکتر احمدی استاندار سابق در سفرش به شهرستان پاسارگاد از حمایت هایی قول داد که هیچ کس تاثیری از این حمایت ها در شهرستان ندیده است.

آقای استاندار!شهرستانی که با داشتن همه این پتانسیل، بزرگترین معضل آن بیکاری است، نبود صنعت وخشکسالی های پی در پی و حمایت نشدن از کشاورز،شرایطی را فراهم کرده است که کشاورزان آن دست از کار بکشند و فرار از این شهرستان را به قرار ترجیح بدهند،متروکه شدن اکثر روستاهای شهرستان موید این کلام است.

آقای استاندار!نبود صنعت یعنی بیکاری، بیکاری یعنی بالا رفتن سن ازدواج در جوانان، بیکاری یعنی فشار اقتصادی،بیکاری یعنی اعتیاد یعنی از هر 5 ازدواج سه طلاق و بعضا چهار طلاق در پاسارگاد.

آقای استاندار! اینجا پاسارگاد با سرمایه های ملی و بین المللی اما با مردمانی گرسنه وبیکار!

آقای استاندار! فکری به حال این شهرستان توریستی کنید.در آمد حاصل از این همه توریست به ویژه درایام نوروز و تعطیلات چرا خرجعمران و آبادی وتوسعه اشتغال و صنعت همین شهرستان نمی شود؟

آقای استاندار!مردمان کنار مجموعه جهانی پاسارگاد هر روز فقیرتر و لاغرتر از روز دیگر می شوند در حالی که روزانه به تعداد گردشگران این آثار تاریخی و جهانی افزوده می شودو در آمد حاصل از گردشگری برای دولت، تپل تر!

آقای استاندار یادتان باشد،پاسارگاد هم جزء استان فارس است! هر چند تبعیض و بی عدالتی در این استان امر جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری طنین پاسارگاد، تاریخ سه شنبه 13 مرداد 1394، کد مطلب: 4157، www.taninepasargad.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین