پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
روزنامه آفرینش در شماره چهارشنبه پنجم اسفند در سرمقاله ای به قلم حمیدرضا عسگری می نویسد: مشخص نیست در کشور ما معنا و مفهوم رقابت، خوب درک نمی شود یا هدف وسیله را توجیه می کند!

شعار سال: در ادامه این سرمقاله می خوانیم: اینکه در کشوری انتخاباتی در عرصه های مختلف به طور مرتب برگزار شود، نشان از روح مردم سالاری و دموکراسی در آن مملکت دارد. اما آنچه در سیر رقابت های انتخاباتی در حال حاضر مشاهده می شود، چیزی شبیه به یک خصومت سیاسی می باشد که برخی قصد دارند برای رسیدن به اهداف خود به هر طریق و وسیله ای طرف مقابل را از گود خارج(نابود) کنند.

اخیراً نیز برخی جریان های سیاسی نسبت به حضور و لیست های رقبا از تعابیر و القابی همچون ' لیست انگلیسی' استفاده کرده اند که به هیچ وجه زیبنده انتخابات نیست و علناً توهین به شخصیت های با سابقه انقلاب می باشد که هرکدام برای خود وجهه و آبرویی نزد افکار عمومی دارند. ازسوی دیگر این تعابیر زننده توهینی علنی به شورای نگهبان است، چرا که این اشخاص از این نهاد تایید صلاحیت شده اند.

در درجه بعد توهین به شعور ملت ایران است که قرار است چند روز دیگر نام این اشخاص را در برگه های رای خود بنویسند و به درون صندوق ها بیندازند. بروز چنین رفتارها و گفتارهای غیر اخلاقی از سوی کسانی که خود را عالمان احکام و شریعت اسلامی می دانند درست نیست و آنها باید هرکدام الگویی برای حسن اخلاق و رفتار جامعه باشند و از ترویج معایبی همچون دروغ، تخریب، تزویر و ریا پرهیز کنند.

اما تاسف بار تر اینجاست که رسانه ملی نیز با عملکرد خود بر رفتارها و تعابیر غیر اخلاقی همچون دامن می زند و طوری جلوه می دهد که انگار این مسائل واقعیت دارد و ادعاهای موجود برعلیه رقبای سیاسی کاملا جدی است!! این درحالی است که بسیاری از این کاندیداها از علما و فقهای حوزه های علمیه کشور و خادمان و صاحب منصبان نظام هستند.

این رفتار صداوسیما مغایر با قانون، اخلاق اسلامی و منافع ملی است و هیچ گاه مردم گوششان به توصیه های انتخاباتی خارج از کشور و رسانه های بیگانه نبوده و اگر تحلیلی در این رسانه ها صورت گرفت نباید دستاویزی برای تخریب چهره های داخلی کشور باشد. اینکه یک رسانه خارجی یک حرفی بزند و یا از جریان فکری خاصی حمایت کند، ربطی به کارنامه شخصیتی و عملی کاندیداها ندارد.

البته جامعه معنا و مفهوم این برخوردها را می فهمند و انتخاب فرد و لیست اصلح را تشخیص می دهند، اما اینکه خطی قرمز میان خود و کاندیداهای رقیب بکشیم و یا به عبارتی بدها و خوب ها به راه بیندازیم کار درچارچوب اخلاق اسلامی و انسانی نیست. کارنامه هر جریان و ائتلافی بیانگر موضع آنها نزد مردم می باشد و نیازی به مسائلی از این دست نیست.

امروز مردم به دنبال تغییر وضعیت هستند و به چهره هایی که توانایی بهبود شرایط را دارند اعتماد می کنند. نمی توان انتظار داشت علیرغم وجود فشارهای سنگین معیشتی، رکود اقتصادی، تورم، فسادهای مالی، انزوای بین المللی و...، باز مردم این موضوعات را نادیده بگیرند و صرفاً بر اساس تبلیغات منفی و غیر اخلاقی از سوی برخی جریان ها تصمیم گیری کنند.

هفت اسفند فارغ از هر نتیجه ای پیروزی بزرگ برای ملت و کشور تلقی خواهد شد، چرا که مردم با حضور خود نشان خواهند داد که به کشورشان متعهد و به انقلابشان وفادارند. شیرینی این پیروزی قطعا به کام ملت خواهد بود و هیچ جریان و لیستی نخواهد توانست در مقابل موج انتخاب مردم مقاومت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 اسفند 1394، کد مطلب: 81976702 (5193666) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین