پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش ما این است که علی‌رغم محدودیت‌های مالی، دانش‌آموزی به خاطر مسائل مالی در مناطق محروم از تحصیل بازنماند.

شعارسال: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش ما این است که علی‌رغم محدودیت‌های مالی، دانش‌آموزی به خاطر مسائل مالی در مناطق محروم از تحصیل بازنماند.

جعفرپاشایی عصر امروز درمراسم تجلیل ازنخبگان فرهنگی و دانش‌آموز اظهار داشت: برنامه محوری، تلاش و پشتکار و بحث اعتدال و رضایتمندی سه اصل بسیار مهم در آموزش و پرورش استان است که از 5 سال گذشته شروع شده و تا حال ادامه داشته و با وجود تحریم‌ها و کمبود منابع مالی دولت در این مدت در حوزه سخت و نرم افزاری و تأمین زیرساخت‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی را در آموزش و پرورش استان شاهد بودیم.

وی افزود: اصلی‌ترین نکته مورد تاکید در این مدت، نظام جامع برنامه ریزی بوده به طوری که از مرکز استان گرفته تا دورافتاده‌ترین روستاها دارای برنامه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزایش رتبه‌های برتر کنکور در سال تحصیلی گذشته را از دیگر اقدامات مؤثر در 5 سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد:میزان مشارکت دانش آموزان در المپیادها و سایر مسابقات علمی و افزایش پژوهش سراهای دانش آموزی از دیگر افتخارات این دوره بوده است.

پاشایی اضافه کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی در بخش مدرسه سازی اقدامات موثری در جذب حمایت خیرین صورت گرفته است و در سایه همین تلاش‌ها بوده است که در ارزیابی وزارت آموزش پرورش در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، آموزش و پرورش استان توانست در بین 31 استان رتبه سوم کشوری را کسب کند و همه این افتخارات را مدیون معلمان و مدیران مدارس هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: توجه خاصی به ارتقاء انگیزه تحصیل در بین دانش آموزان و تدریس در بین معلمان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ورزش دانش آموزی و نشاط سازی فضای مدارس داریم.

پاشایی با بیان این که 164 روستا در استان یک تا 4 دانش آموز دارد، گفت: تمام تلاش ما این است که علی رغم محدودیت‌های مالی، دانش آموزی به خاطر مسائل مالی در مناطق محروم به ویژه در دوره ابتدایی از تحصیل بازنماند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که در سال‌های آینده به علت بازنشستگی، آموزش و پرورش شاهد کمبود نیروی انسانی خواهد بود، گفت: برای بهره وری بیشتر از نیروی انسانی دو موضوع ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش استان جدی گرفتیم و به یاری خدا در این استان مشکل حادی از لحاظ کمبود نیروی انسانی وجود ندارد.

پاشایی ادامه داد: البته در سال‌های آینده نیز بخشی از کمبود نیروها توسط فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و بخشی دیگر از طریق آزمون‌های استخدامی جبران خواهد شد.

وی در پایان گفت: معلم به عنوان اصلی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت، دانش آموز به عنوان مخاطب اصلی این دستگاه، خانواده‌ها، محتوای کتب درسی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و در کل همه مدارس باید با هم افزایی به دنبال آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش باشند و از همه ظرفیت‌ها برای یافتن جایگاه مناسب و شایسته استان در کشور استفاده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1396، کدخبر: 1672144، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اصلا شعار این انقلاب این بود که باید دست مسضعفین گرفته بشه و بهشون بها داده بشه! الان کلا داریم به سمت پولی سازی در تحصیل میریم!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین