پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
احمد پیروز درمورد سرعت کند رشد و توسعه رامهرمز در مقایسه با دیگر شهر های استان اظهار کرد: شهرداری رامهرمز با دیگر شهر هایی که درآمد بالایی دارند قابل مقایسه نیست و علاوه بر اینکه درآمد اندکی دارد ،بدهی های زیاد و قابل توجهی از سنوات گذشته دارد.

شعارسال: احمد پیروز رییس شورای شهر رامهرمز طی مصاحبه ای مفصل گفتشورا نهادی مردمی و پلی است بین مردم و مسولین که بتواند مشکلات مردم را به سمع و نظر مسئولین برساند.

وی ادامه داد: متاسفانه شورا چه در سطح کلان و چه سطح خرد مملکت ، آنگونه که باید به آن بها داده نشده است و متاسفانه شاهد آن هستیم که در مجلس شورای اسلامی جدیدا مصوبه ای به تصویب رسیده که از اختیارات شوراها کاسته و تعداد شورا ها را کاهش داده و این مصوبه جز کم لطفی به شورا ها پیام دیگری ندارد.

*شورای شهر نتوانسته ارتباط مناسب با مردم برقرار کند

پیروز در خصوص میزان ارتباط شوراها با مردم به عنوان نمایندگان آنان اظهار کرد بنده معتقدم که این ارتباط آنطور که باید و شاید برقرار نشد و از آغاز دوره جدید شورا به عزیزان حاضر در شورا گفتیم که ارتباط با مردم یکی از مسائل ضروری و مهم است و در منشور خود جای دادیم.

وی افزود: از جمله برنامه هایی که درجهت ارتباط مناسب با مردم در دستور کار داریم ، جلسات با پایگاه های مقاومت بسیج محلات شهرستان و همچنین جلسات مردمی در مساجد شهرستان است که تا کنون انجام نشده است و علت آن فرارسیدن ایام انتخابات مجلس است و ملاحظاتی که در نظر گرفتیم که مردم تصور نکنند که شورا برای کسی تبلیغ می کند و همچنین از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ملاقات مردمی با اعضا شورا در فتر شورای شهر برگزار می شود.

رییس شورای شهر رامهرمز تاکید کرد شورا برای اعلام حمایت از کاندیدا و جریانی منع قانونی ندارد اما تا این لحظه بنده از کاندیدا و جریانی حمایت نکرده ام و ترجیح می دهم در این برهه از زمان به جای اعلام حمایت از شخص یا جریانی ، عموم مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

پیروز در مورد اینکه چرا از اصحاب رسانه شهرستان برای شرکت در جلسات شورا جهت انعکاس مصوبات و تصمیمات شورا دعوت به عمل نمی آید گفت ما دوشنبه هر هفته از ساعت شش عصر تا ده شب جلسه برگزار می کنیم اما در بحث اطلاع رسانی نتایج این جلسات به مردم ، قبول می کنیم که تا کنون عملکردمان ضعیف بوده است.بنده شخصا معتقدم که جلسات باید علنی شود و از تمام اصحاب رسانه شهرستان دعوت به عمل آید اما برآورده ساختن این امر نیاز به تصمیم جمعی اعضا شورا دارد و حتما این مورد را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

*سند چشم انداز 5 ساله رامهرمز طراحی می شود

وی در پاسخ به این سوال که شورا تا کنون در تصمیم گیری ها و برنامه ها و طرح های خود چه میزان از صاحب نظران و کارشناسان و نخبگان بهره برده است ، گفت: ما در بحث طرح جامع شهری رامهرمز از کارشناسان دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت کرده ایم و جلساتی را با آنان برگزار نمودیم و از نظرات و راهنمایی های آنان استفاده می کنیم و درنظر داریم که به کمک این عزیزان سند چشم انداز پنج ساله ای برای رامهرمز تدوین کنیم.

*شبکه آبرسانی فرسوده و نمیه رها شدن فاضلاب شهری دو مشکل بزرگ شهرستان

احمد پیروز یکی از اصلی ترین مشکل شهرستان را فرسودگی خطوط و شبکه آبرسانی شهر دانست و اظهار کردمتاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آب رسانی شهر سازمان آب ناچار است برای تعمیر این خطوط و خرابی ها اقدام به کنده کاری خیابان ها و معابر بکند و این کار زیرسازی ها و آسفالت خیابان ها را از بین میبرد.

رییس شورای شهر رامهرمز عنوان کرد دیگر مشکل بزرگ شهرستان که انتقاد جدی در خصوص آن به مسولین شهر وارد است ، رهاسازی و نیمه کاره رها شدن طرح فاضلاب شهر است که سبب بروز مشکلات

فراوانی برای مردم شهر شده است که متاسفانه پیمانکار آن به دلیل مشکلات مالی طرح را نیمه کاره رها کرده و رفته است.

وی افزود : شورای شهر همه ی تلاش خود را جهت پیگیری این موضوع به کار بسته و زمانیکه اقای جانباز رییس آبفای کشور به رامهرمز آمد،به او نسبت به وضع فاضلاب شهر انتقاد کردیم و همچنین زمانیکه جناب اقای چیت چیان وزیر محترم نیرو به رامهرمز آمده بود مشکل فاضلاب شهر و دغدغه های مردم را به اطلاع او رساندم و ایشان هم دستوراتی را به مسولین استانی دادند اما تا این لحظه هیچ یک از دستورات عملی نشده است.

*نماینده شهرستان وقتی برای شورای شهر ندارد

وی ضمن گلایه از نماینده شهرستان جهت وقت نگذاشتن برای شورای شهر گفت: لازم به ذکر است که بنده بارها و بارها از طریق دفتر نماینده شهرستان از ایشان دعوت کردم که در جلسه شورا حضور یابند تا اهمیت این موضوع و راه های حل این مشکل را بررسی کنیم اما تاکنون پاسخی به ما نداده اند.

پیروز اساسی ترین نقد وارده به عملکرد نماینده شهر در مجلس را عدم ارتباط با مردم دانست.

*12 میلیارد تومان بدهی های سنوات گذشته، سد رشد و توسعه رامهرمز

احمد پیروز درمورد سرعت کند رشد و توسعه رامهرمز در مقایسه با دیگر شهر های استان اظهار کرد شهرداری رامهرمز با دیگر شهر هایی که درآمد بالایی دارند قابل مقایسه نیست و علاوه بر اینکه درآمد اندکی دارد ،بدهی های زیاد و قابل توجهی از سنوات گذشته دارد که مجموع انها مبلغی حدود دوازده میلیارد تومان است که هفت میلیارد آن مربوط به تامین اجتماعی و سه میلیارد آن مربوط به اقای خداکرم زاده است که دارای رای قاطع و اجرایی دیوان عدالت اداری می باشد و شهرداری ملزم به پرداخت آن است.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکل اصلی و دلسرد کننده از تمامی اهداف و فعالیت ها و طرح های شهرداری و شورای شهر مشکلات مالی است زیرا تا اینکه طرحی داده می شود طلبکاران پییدایشان می شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که همه ی بدهی ها مربوط به سنوات گذشته بوده و شهرداری و شورای شهر این دوره هیچگونه بدهی تا کنون نداشته اند.

*اهم برنامه ها و طرح های انجام شده و در دست اقدام شورای شهر

رییس شورای شهر رامهرمز از اقدامات صورت گرفته در شهرستان به همت شهرداری و شورای شهر به موارد ذیل اشاره کرد

1-احداث پارک خطی ورودی اهواز به رامهرمز

2-اجرای فاز ۲پارک خروجی به سمت اهواز

3-احداث پارک محله ای پشت مدرسه دیده بان

4-احداث پارک حاشیه ای و خطی از میدان پورکیان به الغدیر

-اجرای زیر سازی ها و لکه گیری گیری معابر و آسفالت که بصورت روزانه انجام می گیرد

6-احداث پارک محله ای بین نهضت۳و۴

7-احداث و احیا و بهسازی پارک خانواده،حجاب جنب پمپ بنزین

8-اجرای سرپوش گذاری برخی کانال های آب که تلفات انسانی در گذشته برجای گذاشته بود

9-اجرای جوی و جدول بندی آب های سطحی شهر

10-ساخت مجسمه پلیس در میدان پلیس به جهت احترام به شان و منزلت پلیس

11-نصب چراغ راهنما در چهارراه زندان

12-اجرای طرح هندسی و سرعت گیر و بازکردن بلوار روبه روی بیمارستان مادر با مشورت پلیس راهنمایی و رانندگی به جهت کم شدن مسافت و ارزش وقت در سلامت بیمار

13-مطالعه و طراحی بازارچه چهارراه آتش نشانی که تمام مراحل طراحی آن به پایان رسیده و فقط منتظر اعتبارات است

14-بهسازی ترمینال مسافربری رامهرمز و احداث رستوران و مسافرخانه در آن که از مشکلات حوزه گردشگری شهر به شمار می رفت که بحمدالله این مشکل هم برطرف شد

15-اماده سازی و مسطح سازی زمین جنب کارخانه گچ جهت انتقال صنوف مزاحم از قبیل جوشکاری و کابینت سازی و..به انجا

16-گل کاری پارک ها و فضای سبز جهت اماده سازی برای ایام عید

17-زیر سازی و اسفالت خیابان های محله ای جوی اسیاب و ذوالفقار ها

18-احداث سالن بحران در پارک خانواده و ساخت کلاس ها و سالن همایش جهت برگزاری دوره های آموزشی شهرداران و شهرداری های سراسر استان

19-اغاز به کار ساخت استخر چند منظوره شهرداری با سپردن آن به پیمانکار در روز های گذشته

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی رامهرمزنیوز، تاریخ انتشار: 20دی1394، کدخبر:....: www.ramhormoznews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین