پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی برای حل بحران کم‌آبی را تشریح کرد.

شعار سال: بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع حل بحران آب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این جلسه گزارش‌های بسیار خوبی درباره موضوع آب و چالش‌هایی که ممکن است کشور با آن مواجه شود، ارائه شد و به ویژه آنکه مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش خوبی در این باره ارائه داد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در دولت گفت: قرار بر این شد که کمیسیون کشاورزی و انرژی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس هم در کنار این کارگروه دولت قرار گیرند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه احتمالا ریاست این کارگروه برعهده معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری آن برعهده اردکانیان وزیر نیرو خواهد بود، گفت: در وهله اول این کارگروه باید تهیه آمایش آب را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه ما تفاوتی بین مناطق کم بارش و پربارش نمی‌بینیم.

وی افزود: همچنین در این جلسه درباره دغدغه کشاورزان مباحثی مطرح شد و مجلس معتقد است که بخش کشاورزی نباید دغدغه آب داشته باشد و در نتیجه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مکلف به حل دغدغه‌های آبی بخش کشاورزی شدند.

نعمتی با اشاره به اینکه همچنین قرار بر این شد که برای بخش صنعت هم تمهیداتی اندیشیده شود، اظهار کرد: طبق مباحث صورت گرفته تأکید بر این بود که صنایع کشور باید در جاهایی قرار گیرند که آب کافی وجود داشته باشد و نباید این صنایع در مناطق کویری و کم‌آب ایجاد شود و دنبال انتقال آب از سایر استان‌ها به این بخش‌ها باشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مطرح شدن مباحثی درباره آب شرب کشور تصریح کرد: قرار بر این است که کمیته ملی سازگاری با کم‌آبی وضعیت آب شرب را تنظیم کند و فرهنگسازی و بهینه‌سازی هم از جمله مباحث دیگری بود که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این جلسه درباره سهمیه‌بندی آب مطلبی بیان شد، گفت: جیره‌بندی آب در قالب ساماندهی منابع و مصارف آب باید مورد توجه کمیته مذکور قرار گیرد اما موضوع سهمیه بندی به هیچ وجه مطرح نیست، قرار است این کمیته ساماندهی‌های لازم را انجام دهد به گونه‌ای که بین بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و آب شرب تفکیک‌های لازم ایجاد شود.

نعمتی با بیان اینکه متأسفانه ما مدیریت لازم برای تنظیم و توزیع آب را نداریم، اظهار کرد: همچنین در این جلسه وزارت جهاد کشاورزی و کمیته ملی سازگاری با کم آبی مکلف شد که موضوع آبخیزداری را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس متذکر شد: یکی از گله‌هایی که نمایندگان در این جلسه مطرح کردند آن بود که کمیته‌های آب و انرژی دولت جلسات کمی برگزار می‌کنند و باید توجه بیشتری به تشکیل این جلسات برای حل مشکلات این بخش‌ها داشته باشند.

وی درباره دیپلماسی آب هم اظهار کرد: در این باره هم نمایندگان ما در کمیته آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مباحثی را مطرح کردند، اما مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه ضعف مدیریت و همچنین چندگانگی مدیریت بخش آبی کشور است که باید از آن اجتناب شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 6497189: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین