پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
بزرگترين چالش ايران در سال جديد حفظ برجام ،نقض برجام و فشارهايي که از سوي آمريکا و اروپا در اين زمينه بر ايران اعمال مي شود،خواهد بود.

شعارسال: دکتر عبدالرضا فرجي راد استاد ژئوپوليتيک در خصوص چالش هاي ايران در حوزه سياست خارجي در سال جديد گفت:بزرگترين چالش ايران در سال جديد حفظ برجام ،نقض برجام و فشارهايي که از سوي آمريکا و اروپا در اين زمينه بر ايران اعمال مي شود،خواهد بود. اين فشارها در سال آينده تشديد مي شود و به ويژه اينکه اگر مقاومت ايران بيشتر شود اقدام به اعمال تحريم هاي جديد خواهند کرد. همچنين مسائل منطقه اي به طور روزافزون مهمتر مي شود مانند بحران سوريه که در سال آينده به مرحله حساسي خواهد رسيد و با توجه به اينکه قدرت هاي بزرگ دخالت ها ي شان در بحران سوريه بيشتر شده و شمال سوريه در اختيار آمريکا قرار گرفته وترکيه و روسيه نقش جدي تر در بحران سوريه پيدا کرده اند فشارها ي غرب نيز در اين حوزه بر ايران تاثير خواهد داشت.از سوي ديگر در سال جديد انتخابات عراق در پيشرو است که براي ايران حائز اهميت است.

سفير سابق ايران در اروپا در ارتباط با سرنوشت برجام در سال جديد گفت: آمريکا شروطي را براي اروپا در ارتباط با برجام مطرح کرده و توپ را به زمين اروپايي ها انداخته است و اروپا را تحت فشار قرار داده تا ايران را مجبور به مذاکره در خصوص برنامه موشکي اش کند و در صورتي که ايران تن به مذاکره ندهد آمريکا از برجام خارج خواهد شد. با توجه به اينکه ايران به ويژه در بحث موشکي مقاومت مي کند اروپا چندان نمي تواند در اين زمينه با ايران کار کند لذا احتمال خروج آمريکا از برجام افزايش مي يابد.بايد منتظر عکس العمل اروپايي ها باشيم اگر آمريکا فشار بر اروپا را تشديد کند و اروپا را تهديد نمايد،کشورهايي اروپا بدون آنکه اعلام کنند که از برجام خارج مي شوند عملا اقدام خاصي در ارتباط با برجام شکل نخواهند داد و يک رابطه سردي ميان ايران و اروپا شکل مي گيرد و با خروج احتمالي ايران تحريم هايي را اعمال خواهند کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 31فروردین1397 ، کدخبر: 20180417143211895: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
ایران نباید نگران لغو این برجام باشه ؛ چراکه این کار میتونه بر فعالیت های داخل کشور تاثیر بزاره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین