پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
برخی از مستاجران شهر زرقان از گرانی اجاره مسکن گلایه دارند و اجاره های سرسام آور مسکن موجب نارضایتی بسیاری ها در این شهر شده است.

شعار سال: امروزه میتوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر را مسکن به حساب آورد اما تقریبا نیمی از مردم با این مشکل که چگونه باید مشکل مسکن را حل کنند مواجه می شوند.

عده ای از این افراد به خانه اجاره ای روی میاورند تا به صورت موقت مشکلشان حل شود اما این منزل اجاره ای یا موقت تا چقدر میتواند مشکل آن ها را حل کنند؟

زمان برای مستاجرها به سرعت برق و باد می گذرد هرماه مشکل پرداخت اجاره خانه و یک ماه مانده به پایان مهلت قرار داد هم،تمامی اعضای خانواده درگیر کابوس پیدا کردن خانه جدید می شوند.

مستاجر که باشی ،یک ماه پایانی قرار داد بیشتر به یک کابوس می ماند و کابوسی که دو راه بیشتر مقابلت قرار نمی دهد؛ تمدید قرارداد با قیمتی بالاتر از سال قبل یا اسباب کشی و نقل مکان به خانه ای کوچک تر و با اجاره ای کمتر.

موضوع اجاره مسکن همواره از مواردی به شمار می رود که اخبار و تحولات آن برای بخش قابل توجهی از اقشار جامعه اعم از مستاجر و موجر،جذاب است و با حساسیت های خاصی دنبال می شود.

نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی خارج از هرگونه قانون و مقررات خاص و تنها بر اساس تقاضای مالک تعیین می شود و از این رو مالکان هر ساله خارج از هرگونه ضابطه ای، اقدام به افزایش میزان اجاره بها با روند غیرمعقولی می نمایند.

افزیش اجاره بهاء در زرقان نیز مشهود است و کرایه ها در مناطق مختلف زرقان متفاوت است و این در حالی است که مستاجر های زیادی دنبال واحد هستند ولی در بنگاه ها واحد مناسب پیدا نمی کنند و یا با قیمت های سرسام آور مواجه می شوند.

برخی از مستاجران شهر زرقان از گرانی اجاره مسکن گلایه دارند و اجاره های سرسام آور مسکن موجب نارضایتی بسیاری ها در این شهر شده است.

اگر دولت نمی‌تواند به قیمت‌گذاری ورود کند اما می‌تواند تولید مسکن استیجاری را با هدف تعادل بخشی به بازار اجاره در دستور کار قرار دهد و برای تولید مسکن استیجاری یک فضای رقابتی ایجاد کند و قیمت پایه را با تولید مسکن استیجاری بشکند تا فشار کمتری به مستاجران بیاید.

در حال حاضر با این وضع معیشتی مردم و هزینه های بسیار بالای اجاره حتی برای واحدهای با چندین سال ساخت مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده است و با توجه به رشد شهرنشینی ، مسئولان هر چه سریع تر فکری به حال مسکن و اجاره نشینی مردم بکنند تا در آینده ای نه چندان دور مشکلی به وجود نیاید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شیرازه ، تاریخ انتشار 30 دی96، کدمطلب: 118517 ، www.shiraze.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
1
الان ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته دولت و مجلس کاری برای کنترل اجاره بها و گرانی مسکن اجاره ای و کنترل قیمت نجومی صاحبخانه های بی انصافی که شرکت و کارخانه اشون و مغازه هاشون ورشکست شده و الان درآمدی جز اجاره خانه هایی که در سالهای قبل خریدن و احتکار کردن ندارن اما چون پول احتیاج دارن اجاره خانه رو تقریبا ۵ برابر پارسال کردن دولت میگه کنترل میکنیم کو چرا ما مردم عادی مستاجر برخورد و کنترلی مشاهده نمیکنیم به خدا اگر دولتی وجود نداشت و وزیری برای مسکن و شهرسازی وجود نداشت اصلا هیچ وزارتخانه ای متولی امر مسکن مردم نبود بهتر از الان با این سو مدیریت و بی تدبیری و بی کفایتی اداره میشد خدا نگذره از سر بساز بفروش ها و کسانی که بیشتر از ۲ خانه دارن و اینقدر به مستاجر بیچاره فشار میارن خدا نیامرزدشون خدا پدر و مادرشون رو رحمت نکنه با این فرزندان ناخلفشون چرا کسی بداد مردم بیچاره نمیرسه همش حرف مفت میزنند هیچ عملی و اقدامی در کار نیست کاری بکنید تا حداقل خدا ازتون راضی باشه قدمی حق بردارید اینقدر دست دست نکنید البته همه میدونند که متولیان مسکن هر کدام خودشون چندین خانه و ویلا و اپارتمان دارند و مشکلات ما مردم عادی رو درک نمیکنن دنبال راهکارهای قانونی فرار از مالیات و ندادن مالیات و چند برابر کردن مال و ثروت خودشون هستند نیامدن که گره ای از مشکلات مردم باز کنند امدن چند صباحی حقوق بیشتر بگیرند و مردم بیچاره چوب سو ءمدیریت و بی کفایتی مسئولین متولی مسکن رو بخورند اگر یه اقدام عملی انجام دادن بگویند تا ما متوجه کارهای عملی ایشان باشیم قیمت اجاره مسکن ۵ برابر شده کسی پاسخگو نیست قرار نبود با ۱۵ درصد رشد حقوق کارگر بینوا و دریافت مزد به ریال مجبور باشیم اجاره ۵ برابری به دلار پرداخت کنیم اگر مسئولین راهکاری ندارند ویزای همه فقیر و بیچاره ها رو اوکی کنند تا حداقل از این کشور با این همه منابع و زمین و معدن و ثروت و امکانات فرار کنن شاید محض رضای خدا کسی در کشور دیگری مشکل کارگر و بدبخت بیچاره هایی مثل ما رو حل کرد کوچ اجباری راه اندازی کردن این همه نعمت خدا عرضه مدیریت نداریم ،همش حرف و وعده الکی عملی در کار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین