پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که به دلیل کشتار گسترده فلسطینیان مخاطب اعتراضات جهانی است به اروپا می رود تا مانع از تداوم حمایت مقامات اروپایی از توافق هسته ای شود.
شعارسال: پرونده جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار ده ها فلسطینیِ معترض به اعلان پایتختی قدس برای اسرائیل، این روزها در محافلی چون شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل وغیره باز است و به رغم تلاش های آمریکا برای تبرئه اشغالگران، صدای مخالفت با نسل کشی صهیونیست ها در اراضی اشغالی بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

در هفته های اخیر بسیاری از فعالان حقوق بشر در سراسر جهان، انزجار خود را از کشتار مردم غزه اعلام داشته و خواستار اقدام موثر دولت ها و نهادهای بین المللی در برابر جنایات اسرائیل شده اند.

در چنین فضایی، مقامات رژیم صهیونیستی بخش عمده تمرکز خود را بر تقابل با جمهوری اسلامی ایران قرار داده و می کوشند همزمان با تهدید نمایی سیاست های منطقه ای تهران، مواضع ضدبرجامی «دونالد ترامپ» و همراهانش را تقویت کنند.

در همین راستا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه چهاردهم خرداد راهی کشورهای اروپایی حاضر در توافق هسته ای می شود تا به گفته خود مواضع اسرائیل را برای رهبران اروپایی به صورت شفاف توضیح دهد.

وی پیش از این سفر با تکرار ادعاهای خود، ایران را منبع اصلی تهدید علیه اسرائیل خواند و گفت: برجام نه تنها مانع نزدیک شدن به تسلیحات اتمی و سیاست های تهاجمی تهران نشده بلکه منابع مالی گسترده ای را در اختیار ایران قرار داده است.

در آستانه این سفر رسانه ها و سایر مقامات رژیم صهیونیستی برای اقناع اروپایی ها به خروج از برجام دست به کار شده و بر شدت تبلیغات سیاسی خود افزوده اند.

از جمله سفیر اسرائیل در برلین در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: ایران اکنون بدون بمب هسته ای نیز به نفوذ قابل توجهی در منطقه دست یافته و سیاست های تهاجمی را دنبال می کند. وی همچنین خواستار تشدید فشار آلمان و دیگر کشورهای غربی بر تهران شد.

نگاهی به اخبار و گزارش های رسانه های رژیم صهیونیستی درباره وضعیت و سرنوشت برجام نیز دو محور اصلی تمرکز صهیونیست را مشخص می سازد که یکی حول محور تردیدهای تهران در تعهد به توافق هسته ای و افزایش احتمال خروج از آن می چرخد و دیگری به تشریح سیاست های حمایتی اروپا از برجام اختصاص یافته است.

نتانیاهو در هفته های گذشته بر شدت و حدت برنامه های تبلیغاتی خود علیه تهران افزوده است. وی در ادامه نمایش های مضحک ضد ایرانی به ویژه خیمه شب بازی که پیش از اعلام خروج ترامپ از برجام به راه انداخت، پنجشنبه هفته گذشته ایرانیان را مخاطب قرار داد و در مواضعی ریاکارانه باز هم کوشید تهران را هدف یورشی سیاسی قرار دهد.

هدف سفر نتانیاهو به اروپا نیز در مقطع کنونی پیشبرد فرایندی سیاسی و تبلیغاتی است که نه با کارکردهای توافق هسته ای و تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد و نه با واقعیات منطقه ای.

رژیم صهیونیستی که به ویژه طی هفته های اخیر ده ها فلسطینی را قربانی سیاست های تجاوزکارانه و تداوم اشغالگری ساخته از تمام توانش بهره می گیرد تا خود را قربانی برجام قلمداد و این ادعا را مطرح سازد که با تهدیدات عینی ایران روبرو است.

تقلای صهیونیست ها برای برانگیختن جامعه بین الملل به ویژه دولت های اروپایی علیه تهران در حالی افزایش یافته که این دولت ها عقیده دارند بدون توافق هسته ای امنیت و آینده اسرائیل با تهدیداتی جدی و عمده روبرو است.

در همین زمینه «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه نیز اوایل ماه جاری در نشست اقتصادی سن پترزبورگ درباره پیامدهای پایان برجام هشدار داد. وی همچنین خطاب به صهیونیست ها اظهار داشت خروج ایران از برجام به زیان آنان خواهد بود.

با این حال مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین منبع تجاوز و تهدید علیه امنیت خاورمیانه اصرار دارند تا به هر قیمت ممکن توافق هسته ای را به شکست کشانده و دست به نوعی مظلوم نمایی دیپلماتیک بزنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397 ، کدخبر: 82933630 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
این رژیم مسلما در این کار موفق نخواهد بود و سیاست های این رژیم مورد قبول واقع نمیشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین