پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد، نوعی بسیج اجتماعی برای فعالیت موثر در این بخش نیاز است.
شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد، نوعی بسیج اجتماعی برای فعالیت موثر در این بخش نیاز است.

 پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است، پدیده شوم که پیشگیری از آن بسیار آسان‌تر و بهتر از درمان است.

«اول گوش کن»، این شعار مبارزه با مواد مخدر در جهان است که بر ارتباط بیشتر خانواده‌ها با فرزندان تاکید دارد.

به گفته کارشناسان، طی 15 سال گذشته تنوع مواد مخدر از 20 نوع به 600 نوع افزایش یافته و طی این مدت 27 میلیون نفر دیگر هم به جمعیت 246 میلیونی معتادان جهان پیوسته‌اند.

این آمارها، طراحی برنامه منسجم و مداوم برای پیشگیری از اعتیاد را دو چندان می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، پدیده شوم اعتیاد را زنگ خطری دانست که در همه دنیا به صدا در آمده است.

علی شمشیری اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی هر جامعه است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته کرمانشاه از رده استان‌های با شیوع بالای مصرف مواد مخدر خارج شده است، گفت:  هم‌اندیشی‌های مسؤولان استانی در این زمینه، به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از این پدیده شوم کمک می‌کند.

شمشیری به قرار گرفتن مدارس در خط مبارزه با این پدیده شوم اشاره و بیان کرد: تحصیل بدون در نظر گرفتن سلامتی دانش‌آموزان عواقب خوشی ندارد، لذا خانواده باید بیش از آنچه که دغدغه‌مند تحصیل فرزندان هستند به بحث سلامتی آن‌ها اهمیت بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: یک دست صدا ندارد، حفظ جمعیت 322 هزار نفری دانش‌آموزی استان نسبت به این پدیده شوم، نیازمند پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها و مردم است.

مجید یزدان‌پناه افزود: با توجه به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد، نوعی بسیج اجتماعی برای فعالیت موثر در این بخش نیاز است.

وی اضافه کرد: آموزش پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تمامی مشکلات جامعه را به دوش بگیرد باید سایر دستگاه‌ها از نظر فکری، فرهنگی، ریالی و مالی به کمک آموزش و پرورش بیایند.

یزدان‌پناه ادامه داد: مشارکت مردم و مسؤولان است که می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد موثر باشد،  عملکرد جزیره‌ای و ناهماهنگ دستگاه‌ها جزو اتلاف هزینه و موازی‌کارهای بی‌نتیجه سودی نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4 تیر 1397، کدخبر: 13970404000090 ، www.kermanshah.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازوند
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
مسئولان ما فقط و فقط می تونند شعار بدهند. کار عملی متاسفانه در حد هیچ است. مثلا همین آقا چندتا تئاتر تاثیرگذار در مدارس استان در خصوص پیشگیری از اعتیاد برگزار کرده است؟
بشکل تهوع اوری از شعار دادن و مدیر شعاری متنفرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
باید اول خانواده ها در این امر اموزش ببینند
سپس بری دانش اموزان در زمینه اعتیاد اموزش های لازم اده بشوند
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
باید فرهنگ سازی بشه بین مردم مسیولان هم باید بیشتر تلاش کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین