پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
یک کارشناس طبیعت‌گردی در کرمانشاه گفت: روستای «برناج» با وجود سراب زیبای روستا و گوردخمه‌های چند هزار ساله در دامنه بیستون، منطقه‌ای جذاب برای گذران اوقات فراغت دوستداران طبیعت است.
شعارسال:محمد جمشیدی  اظهار داشت: سراب زیبای برناج در روستایی با همین نام در ۱۰ کیلومتری جاده بیستون به سنقر قرار گرفته و با توجه به قرارگیری در زمره روستاهای هدف گردشگری، از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کرمانشاه محسوب می‌شود.

این کارشناس طبیعت‌گردی در کرمانشاه با اشاره به وجود آثار باستانی چند هزار ساله در این منطقه، یادآور شد: در جوار سراب برناج گوردخمه چند هزار ساله که احتمالا متعلق به تمدن قدیمی دینور است، قرار دارد که با ایجاد یک جاذبه تاریخی، بر جاذبه‌های طبیعی این روستا افزوده است.

وی با اشاره به موقعیت مکانی این روستا، اضافه کرد: این روستا در دامنه کوه زیبای بیستون قرار گرفته است و با توجه به نزدیکی به ارتفاعات کوهستان پرآو علاوه بر دارا بودن سراب، رودخانه و چشمه‌های زیبا دارای طراوت و زیبایی طبیعی بسیاز زیادی است.

جمشیدی ادامه داد: این سراب خیال‌انگیز در نزدیکی سراب «نوژی‌وران» و در دامنه رشته کوه‌های پراو و منطقه حفاظت شده بیستون قرار دارد؛ کناره‌های سرسبز سراب و درختان کهنسال چنار، مزارع کشاورزی و روستای زیبا با مردمان خونگرم برناج، محیط دلپذیری را برای تفریح و تفرج گردشگران فراهم آورده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: با این که سراب برناج پذیرای مهمانان زیادی در تمام روز‌های سال است، خوشبختانه هنوز مکانی بکر، پاکیزه و دست نخورده باقی‌مانده و همین امر آن را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار27 تیر 97، کدخبر: 13980427000444،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین