پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
ابوالفضل حسن‌بیکی با اشاره به گزارش شورای امنیت درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: اجرای تعهدات ایران بر اساس برجام یک واقعیتی غیر قابل انکار است که در دبیرکل سازمان ملل به آن اشاره کردند. دنیا مشاهده کرد که هنگام امضای برجام، آمریکایی ها بدعهدی ها را شروع کرده و چوب لای چرخ اجرای برجام گذاشتند.
شعارسال: ابوالفضل حسن‌بیکی با اشاره به گزارش شورای امنیت درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: اجرای تعهدات ایران بر اساس برجام یک واقعیتی غیر قابل انکار است که در دبیرکل سازمان ملل به آن اشاره کردند. دنیا مشاهده کرد که هنگام امضای برجام، آمریکایی ها بدعهدی ها را شروع کرده و چوب لای چرخ اجرای برجام گذاشتند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به این نتیجه رسیدند که نظریه هانتینگتون صحیح است و جنگ تمدن ها غیر قابل پیشگیری و به وقوع پیوسته است ؛ به همین جهت تمدن غربی به وسیله تمدن اسلامی شکست خواهد خورد؛ لذا آمریکایی ها جهان را تک قطبی معرفی کردند اما تمدن اسلامی مانع از پیشروی آمریکا خواهد شد.

وی دادمه داد: نتانیاهو در سازمان ملل از پیشروی های حزب الله و حماس سخن گفت و ایران را عامل اصلی آن معرفی کرده و ترس خود از این مسئله را اظهار داشته است.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: بعد از آمدن ترامپ، بازی های بین المللی بهم خورد. رئیس جمهور آمریکا در طول 2 سال با تمام دنیا اختلاف پیدا کرده است. از طرفی با چین و روسیه مشکل پیدا کرده و از طرفی دیگر با متحدان خود یعنی کشورهای اروپایی زاویه و اختلاف پیدا کرده است.

حسن بیگی تأکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که آمریکا به عنوان تولید کننده نفت از بسیاری از اختلافات در دنیا که باعث بالا رفتن قیمت نفت می شود، سود می برد. ایجاد جنگ های طائفه ای و نیابتی با کشورهای خاورمیانه و ایجاد داعش زمینه ساز افزایش قیمت نفت و کسب سودهای سرشار برای آمریکا است و کشورهای اروپایی به عنوان مصرف کننده نفت اقدامات آمریکا را در جهت تضعیف خود قلمداد می کنند؛ بنابراین در مسئله برجام آمریکا تنها به دنبال کسب منفعت برای خود بود و زمانی که به تمامی خواسته های خود رسید، تصمیم به خروج از برجام گرفت.

وی گفت: کشورهای اروپایی که خود را در مقابله با سیاست های آمریکا ضعیف می دانند تلاش می کنند در برجام مانده و با مطرح کردن مسائل دفاعی و موشکی ایران مقداری نیز نظر آمریکایی ها را به خود جلب کنند. همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرمودند توان دفاعی و موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد در این موضوع دخالت کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم افزود: ایران اسلامی از بدو حرکت خود با تهدیدات روز افزون استکبار جهانی و ایادی منطقه ای و فرامنطقه ای مواجه بوده اند و باید برای مقابله با زیاده خواهی ها دست به توسعه صنایع دفاعی و موشکی می زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان شد: بنابراین مقام معظم رهبری،مسئولین و مردم به هیچ وجه اجازه دخالت طرف های غربی به مسائل دفاعی کسشورمان را نخواهند داد و اروپا برای اینکه بتواند در برجام مانده و نظر مستعد و مثبت ما را فراهم کند، باید دست از دخالت در این موضوع بردارد و تلاش کند با اعتماد سازی، گامی مثبت در راستای برجام بردارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 7تیر1397 ، کدخبر: 390812،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
همیشه فکر می کردیم در بدترین شرایط این برجام میتونه بین اروپا و امریکا جدایی بندازه! چقد خام بودیم از لحاظ سیاسی! هیچی نمیتونه اینارو از هم منفک کنه اینا همش خیمه شب بازی بود که هممون رو گول زد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
متاسفانه انها هدفشان منهدم کردن ایران است و چون صنعت موشکی ایرن بسیار گسترده است لازمه ی منهدم کردن را توقف صنعت موشکی میدانند ما نباید به انها این اجازه را بدهیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین