پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
عضو کميسيون بهداشت مجلس با انتقاد از اظهارنظر کلي در مورد وجود ابهام در نحوه مطالعات آزمايشگاهي داروهاي شيمي درماني توليد داخلي اثبات اين مهم را در گروي انجام بررسي‌هاي دقيق علمي و پژوهشي دانست.

شعارسال: همايون يوسفي در مورد اظهارنظر دبير انجمن راديوتراپي انکولوژي ايران مبني بر اينکه مطالعات آزمايشگاهي داروهاي شيمي درماني توليد داخلي مبهم بوده و اين موضوع اسباب نگراني بيماران و پزشکان را فراهم کرده است گفت: با توجه به اهميت اين موضوع هر گونه اظهارنظر در مورد ميزان اثربخشي داروهاي مربوط به اين نوع درمان نياز به انجام کار کارشناسي قوي دارد، ضمن اينکه اين حرف دقيقي نيست، چرا که پايه علمي مستندي ندارد.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بي‌ترديد ميزان اثربخشي اين داروها را بايد انجمن‌هاي علمي مربوطه و سازمان غذا و دارو بعد از بررسي‌هاي علمي و پژوهشي دقيق مشخص کنند، ضمن اينکه لازم است متخصصان براي اظهارنظر در اين حوزه دقت بيشتري داشته باشند تا بيانات آنها باعث تشويش اذهان عمومي نشود که قطعا اين موضوع به صلاح کشور نيست.
وي تصريح کرد: هم‌اکنون مجلس از اين آمادگي برخوردار است که در صورت نياز در مورد اطمينان از ميزان اثرگذاري اين داروها در جهت رفع دغدغه‌هاي موجود هم با وزارت بهداشت و هم انجمن‌هاي علمي مربوطه همکاري داشته باشد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، در مورد اخباري مبني اينکه اکثر اقلام دارويي بيماري سرطان وارداتي هستند در پاسخ به اينکه اين موضوع مي‌تواند صحه بر اين اظهارنظر باشد تاکيد کرد: تنها وارد کردن يک دارو از خارج يا توليد آن در داخل نمي‌تواند بيانگر ميزان کيفيت آن باشد، چه بسا داروهاي بسياري داريم که در داخل کشور توليد مي‌شوند، اما اثربخشي آنها در درمان از مشابه خارجي اين داروها بيشتر است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، يادآورشد: هم‌اکنون لازم است در رابطه با کيفيت داروها در اين حوزه به صورت مورد به مورد و مستند نظر داده شود و قطعا اظهارنظر کلي در رابطه با اين موضوع روش مناسبي در تعيين ميزان اثربخشي داروهاي وارداتي يا توليد داخلي نخواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کد خبر: 20180723101849471 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
بعد جالبیش اینه که تو این کمبود دارو ما هم صادرات بی رویه خودمون رو حفظ میکنیم هم اینکه شعار می دیم مردم ما مشکل دارو ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
هیچ جای دنیا این اتفاق نمیوفته چندین سال باید روی یک دارو ازمایش صورت بگیره تا به بازار مصرف وارد بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین