پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: مدیران و دولت در حدی که سینما و موسیقی را تحویل می‌گیرند شعر را تحویل نمی‌گیرند، اما تمام بار سبک ادبی انقلاب اسلامی به دوش ادبیات است.

شعار سال: علیرضا قزوه در مراسم شب‌ شعر انقلاب در خرم‌آباد با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی هنرمندی بی‌قرار بود، اظهار داشت: انقلاب هنرمند بی‌قرار می‌خواهد.

وی با ابراز "بحث ما در مورد ادبیات انقلاب و رسیدن به سبک و مکتب ادبی انقلاب اسلامی است" افزود: شما به‌عنوان جامعه فرهیخته دانشگاهی وظیفه دارید به‌‌عنوان هنرمند بی‌قرار انقلاب، بخشی از این وظیفه را بر دوش بکشید.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ادامه داد: محمدرضا روزبه پژوهشگر لرستانی از حوزه جغرافیایی استان می‌تواند گام وسیع‌تری بردارد و کارهای وی را مجموعه کشورهای فارسی‌زبان استفاده کنند، مانند اثر خوبی همچون کتاب ادبیات معاصر که حق مطلب در آن ادا شده و در زمینهٔ ادبیات انقلاب نیز سهمی دارند.

وی با تذکر "در زمینهٔ نقد و بررسی ادبیات انقلاب باید بیشتر کار کنیم" عنوان کرد: در زمینهٔ ادبیات، کارهای خوبی انجام شده که همه به این امر اذعان دارند.

قزوه تصریح کرد: اگر شاعران نبودند، اثری خلق نمی‌کردیم چرا که همین ادبیات دفاع مقدس با شاخه‌های تناور و ریشه‌هایی که در زندگی مردم رفته، امروز حرف زیادی برای جهانیان دارد.

وی با اشاره به اینکه اولین رساله دکترای ادبیات ایران را فرانسوی‌ها نوشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز نگاه می‌کنیم که فقط راجع به قیصر امین‌پور بیش از 300 پایان‌نامه دکترا و فوق‌لیسانس نوشته‌اند و نشان از این دارد که وضعیت در حوزه ادبیات بسیار خوب است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه در برابر محافل، کنگره‌ها و جشنواره‌های فیلم که برگزار می‌کنند محفل ادبیات فقیرانه به نظر می‌آید، گفت: مدیران و دولت در حدی که سینما و موسیقی را تحویل می‌گیرد شعر را تحویل نمی‌گیرد، اما تمام بار سبک ادبی انقلاب اسلامی به دوش ادبیات است.

وی با ابراز "امروز ادبیات در هفت هنر تأثیرش را گذاشته و با همه سادگی هنر اول ما‌ست" افزود: برای ساختن فیلم‌‌ در سینما پول‌های میلیاردی نیاز است، ولی شاعر انقلاب با کاغذ و قلم ‌رسالتش را انجام داده و خط‌شکنی می‌کند و همیشه اولین حرف‌ها و پیام‌ها را دارد.

قزوه اعلام کرد: رهبر انقلاب اسلامی از شعر و ادبیات رضایتی دارند که از هیچ هنری ندارند لذا شاعران نیز خود را دست‌کم نگیرند چرا که بار زیادی را به دوش برده و می‌بریم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395، کد مطلب: 1047014:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین