پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳
مسعود فراستی سرنوشتی مبهم و پیچیده و درگیر دارد. از روشنفکری ایدئولوژیست همگرا با کمونیست تا تواب متمایل به اسلام و در نهایت منتقدی با نگاهی زشت بین و انتقاداتی ویرانگر جهت تجلی خود. برخی از تحلیل گران معتقدند که اگر فراستی، اندکی تغییر جهت مثبت و سازنده می داشت، چه بسا تبدیل به انسانی تحول آفرین می شد. ویدئویی از گذشته سیاسی فراستی در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. بدون قضاوت تقدیم حضور می گردد.

شعارسال: ویدئویی در سال ۶۶ از بازجویی مسعود فراستی، که آن زمان با عنوان عضو و سخنگوی گروهک رنجبران معرفی می‌شد، از رهبران حزب توده در زندان اوین را مشاهده می‌کنید. فراستی سابقاً یک فعال سیاسی کمونیست محسوب شده و سخنگوی انشعابی مائویستی از حزب توده با عنوان حزب رنجبران ایران بود و پس از انقلاب زندانی و به اعدام محکوم گردید. اما در نهایت تواب شد و آزاد گردید.

بازجویی مسعود فراستی از توده ای ها در زندان اوین

مسعود فراستی (زاده ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در تهران) ۷۲ ساله، فعال سیاسی سابق، مترجم، مدرس و منتقد سینما و سردبیر مجله فرم و نقد است. او در برنامه تلویزیونی هفت به عنوان مجری کارشناس ثابت دربخش میز نقد حضور داشت. همچنین در تصاویری که از میزگرد‌های زندانیان حزب توده از او منتشر شده، نام خانوادگی وی با پسوند «پور» آمده و نام خانوادگیش فراستی‌پور بوده‌است.


تعداد بازدید : 162

فراستی در گفتگو با منتقدین بیان داشته است که «اگر حکومتی بودن به معنی دفاع ملی است، بله من حکومتی هستم. اگر حکومتی بودن به معنی دفاع از مصالح و منافع ارضی و ملی است، بله من حکومتی هستم. اگر حکومتی بودن یعنی جیره‌خوار دولتی بودن و انتقاد نکردن است، آن‌ها حکومتی هستند و من نیستم. من که به هر دولتی انتقاد دارم. به تمام دولت‌های بعد از انقلاب سر مسئله سینما انتقاد می‌کنم و کارهایشان را قبول ندارم. شما که با این نگاه دولتی سازگارید. نانتان در آن است. کدام بیشتر حکومتی هستیم؟ هر دو. شما بیشترید.»

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین