پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات از سوی دولت مسئول جمع‌آوری مستندات حادثه منا شده است گفت: این وزارت‌خانه مکلف است عمدی یا غیرعمدی بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

شعارسال : حجت الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در جمع مردم عزادار شیراز در صحن اثلی شاهچراغ با اعلام ابراز همدردی هیات دولت با بازماندگان جانباختگان فاجعه منا بیان کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز در این نشست مسئولیت پیدا کرد تا از جانب خانواده‌های داغدار و آسیب دیده موارد حقوقی و در جامعه بین‌المللی را پیگیری کند و وزارت کشور نیز مسئول بازگرداندن حادثه دیدگان منا و پیکرهای آنان شده است.

وزیر اطلاعات گفت: در همان نشست وزیر بهداشت نیز ماموریت یافت که به عربستان سعودی برود که در این سفر و پس از انجام مذاکراتی با مقامات سعودی، آن‌ها ملزم شدند پیکر جانباختگان را هر چه سریع‌تر به کشور تحویل دهند و کار شناسایی اجساد انجام شود.

وی تاکید کرد: باید ابعاد بین‌المللی حادثه منا حفظ شود و ملت مسلمان ایران دست در دست یکدیگر با دیگر کشورهای اسلامی این حادثه را پیگیری کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: فاجعه منا هم حج و هم اعیاد دینی و مذهبی را به کام مسلمانان جهان به ویژه کشور ایران تلخ کرد و مردم مسلمان ۲۲ کشور جهان داغدار شدند.

وی با بیان اینکه ایران حدود ۴۷۰ تن از عزیزان خود را در حادثه‌ای که در پی بی‌کفایتی آل‌سعود اتفاق افتاد، از دست داد، افزود: بی‌کفایتی آل‌سعود از یک طرف و رفتار نابخردانه آنان از طرف دیگر این حادثه را در حد یک فاجعه رساند.

وزیر اطلاعات با تصریح بر اینکه استانداران کشور مسئول برگزاری مراسم‌ برای جانباختگان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان هستند، گفت: تمام قدم‌ها در راستای عزت ملت ایران اسلامی برداشته شده و مراتب همکاری با خانواده‌های جانباختگان در حال انجام است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 13 مهر 1394 ، کد مطلب : 310700 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین