پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
ولادیمیر ورونکوف نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام اینکه برجام با سرعت در حال اجراست، گفت: تهران و گروه 1+5 به سوی لغو تحریم های ضد ایرانی حرکت می کنند.

شعارسال: ورونکوف که در نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 پس از اجرای برجام در وین شرکت داشت، روز (شنبه) به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: موضوع لغو تحریم ها اصلی ترین محور بحث نشست بود که بررسی شد.

وی در باره این نشست که روز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات فشرده در باره این موضوع جریان دارد و نشانه های حاکی از پیشرفت نیز دیده می شود که با توجه به پیچیده بودن، این روند مدتی طول خواهد کشید.

مقام روس در پایان تاکید کرد: اجرای برجام به خوبی و با سرعت در حال پیشرفت است و اقدام های کنونی هم در فضای مناسبی پیش می رود و همه شرکت کنندگان خواهان ادامه راه هستند.

وزارت خارجه روسیه نیز جمعه شب اعلام کرد: شرکت کنندگان در نخستین نشست مذاکرات ایران و 1+5 پس از آغاز اجرای برجام، تاکید کردند که روند اجرای توافق مطابق برنامه تعیین شده ادامه دارد و در حال انتقال به مرحله پایدار است.

براساس گزارش های انتشار یافته در نشست وین، گروه های کاری ایران و 1+5 برنامه ادامه اجرای برجام را تنظیم کردند.

نخستین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 پس از اجرای برجام برای بررسی روند اجرای توافق جامع، لغو تحریم ها و موانع پیش رو به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید در هتل کوبورگ وین تشکیل شد.

عراقچی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین به خبرنگاران گفت: یکی از موارد مطرح تشکیل گروه کاری رفع تحریم ها بود و قرار شد کمیسیون مشترک یک گروه کاری جداگانه داشته باشد و هر جا ایران احساس کند تحریم ها برداشته نشده یا حرکت رو به جلو و مناسبی ندارد در گروه کاری بررسی شود.

وی اضافه کرد: گروه کاری هم توصیه های خود را برای حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت لزوم در کمیسیون مشترک به بحث گذاشته می شود. سومین کمیسیون مشترک ایران و 5+1 و اولین کمیسیون مشترک بعد از اجرایی شدن برجام، بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1395، کدخبر: 82045709: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین