پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: باید 35 درصد شهرستان عضو کتابخانه‌ها باشند و این در حالی است که فقط 3 درصد از جمعیت عضو کتابخانه هستند و فاصله بسیار زیادی در این زمینه مشاهده می‌شود.

شعارسال: علی نیکنام در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پیشوا که با حضور حسین عباسی فرماندار این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس برای ما کتابداران ایام مهمی است زیرا برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای این روزهای باشکوه و ماندگار تعریف می‌کنیم.

وی با اشاره به کمک‌های استانی صورت گرفته به کتابخانه‌های عمومی شهرستان پیشوا گفت: با وجود آنکه منابع درآمدی شهرستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیداکرده است اما به‌واسطه کمک‌های استانی، کتابخانه‌های این شهرستان با همان توان و شدت گذشته به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

نیکنام گفت: در سال 96 بالغ‌بر 60 میلیون تومان کتاب شامل کتاب‌های مرجع، قصه، رمان و سایر رده‌ها برای کتابخانه‌های پیشوا خریداری‌شده و در کنار آن کمک‌های تجهیزاتی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از شهرداری گفت: می‌دانیم شهرداری مشکلات عدیده‌ای دارد ولی انتظار داریم که مشکلات ما هم دیده‌شده و تأمین سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها لحاظ گردد.

نیکنام خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی در پیشوا داریم که این میزان کتابخانه با توجه به جمعیت شهرستان کافی نیست.

وی اظهار کرد: حتی اگر قرار باشد از منابع استانی استفاده کنیم باید کتابخانه جدیدی را در شهرستان پیشوا احداث کنیم اما منابع شهرستانی نیز باید به کمک ما بیایند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران بیان کرد: در سند چشم‌اندازی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، موظف هستیم این سند را تا سال 1404 برنامه‌ریزی کنیم و به آن افق دست‌یابیم؛ باید 35 درصد شهرستان عضو کتابخانه‌ها باشند و این در حالی است که فقط 3 درصد از جمعیت عضو کتابخانه هستند و فاصله بسیار زیادی در این زمینه مشاهده می‌شود.

نیکنام افزود: استقبال خوبی از کتابخانه 15 خرداد صورت گرفته و ارتقای درجه این کتابخانه از 6 به 5 نشانگر فعالیت گسترده این مجموعه است.

وی ادامه داد: سرانه کتاب به ازای هر سه نفر در پیشوا یک جلد است و این در حالی است که در سند چشم‌انداز 1404 توصیه و بر ما تکلیف شده که برای هر نفر 4 جلد کتاب داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: در نهاد کتابخانه‌های کشور هرماه 4 عنوان کتاب معرفی می‌شود و امیدواریم این کتاب‌ها به‌گونه‌ای که شایسته است در سطح شهرستان معرفی گردند.

وی خواستار کمک شهرداری در جهت معرفی کتاب‌های خوب در بیلبوردهای تبلیغاتی شد و گفت: یکی از دلایل اینکه شهروندان از کتاب استقبال نمی‌کنند شاید این است که کتاب‌های خوب را نمی‌شناسند.

نیکنام نشست‌های ادبی را در ارتقای وضعیت مطالعه اثرگذار دانست و در پایان متذکر شد: این نشست‌ها و نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌ها باعث رونق کتاب‌خوانی در شهرستان می‌شود و بر همین اساس رؤسای شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی را موظف کرده‌ایم که این نشست‌ها را در مکان‌های مختلف توسعه دهند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 ، کدخبر:13970631001044 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
بازم امار بالایی هست برای مردمی که به قول امار ها روزی یک یا دو دقیقه کتاب میخونن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
فکر میکنم فط عضو باشن سرلنه مظالعه کشور که خیلی پایینه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
اوه اوه چه آمار پایینی
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین