پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۸۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
امروزه که بازی های رایانه ای در میان کودکان طرفداران زیادی دارد باید مسئولان هم نظارت بر محتوای آنها را بیشتر کنند.
شعارسال:امروزه که بازی های رایانه ای در میان کودکان طرفداران زیادی دارد باید مسئولان هم نظارت بر محتوای آنها را بیشتر کنند.

بعد از دریافت کارت زرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی برای بازی های رایانه ای وبی توجهی بنیاد ملی بازیهای یارانه ایبر محتوای بازی ها,چند جستجوی کوتاه در فضای مجازی داشتیم و با بازی هایی روبرو شدیم که از لحاظ محتوایی مناسب فرهنگ ما نیستند اما این بازی ها در دسترس کودکان ما به خصوص دختران کشور ما قرار گرفته است.

براساس گفتگویی که با مادران و کودکان داشتیم، آنها اظهار کردند که به لطف فضای مجازی و نبود نظارت و ارزیابی بر باز بودن صفحات وب، به راحتی این بازیها در دسترس قرار دارد و در فضای مجازی قابل دانلود است بازیهایی که به گفته کودکان به بازی آرایشگری معروف است و هرچه به مراحل بعدی این بازی می رسیم تغییر لباس و حمام بردن و خرید لباس های نامناسب را شاهد هستیم.

همین موضوع باعث شد تا گفتگویی بامعاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشیم.

خسرو کردمیهن معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به این سوال که برنامه‌ی بنیاد برای نظارت بر عرضه بازی‌های موبایلی چیست، ضمن اشاره به تقسیم‌بندی بازی‌های ایرانی و بازی‌های خارجی در رابطه با رده بندی سنی این بازی‌ها بیان کرد: برنامه‌ای که بنیاد مد نظر دارد این است که مجوز بازی‌های ایرانی در قالب پس از نشر باشد. بدین نحو که هنگام انتشار، سازنده بازی تمام محتوای خود را با استفاده از فرم خوداظهاری محتوا، ارائه می‌کند و پس از انتشار واحد نظارت ما به مدت یک هفته محتوای بازی را بررسی می‌کند و در صورت عدم مغایرت با محتوای فرم خوداظهاری، رده سنی بازی تایید نهایی می‌شود. اما برای بازی‌های خارجی برنامه ما این است که مجوز پیش از نشر بدهیم تا بدین شکل مزیتی رقابتی بین بازی ایرانی و خارجی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مارکت ها در فضای مجازی همکاری لازم را باید با بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشند که متاسفانه در طول این مدت ضعیف بوده است چرا که تعبیر و تفسیر مارکت ها از دریافت رده بندی سنی این است که تصور می کنند بنیاد بازی های رایانه ای باعث تضعیف فضای کسب و کار می شود اما اینطورنبوده زیرا نه تنها دنبال تضعیف فضای کسب و کار نیستیم بلکه به دنبال تقویت آن هستیم .

کرد میهن تصریح کرد: به عنوان متولی بازی در کشور وظیفه ذاتی ما است که محتوای بازی ها را براساس رده بندی سنی ارائه بدهیم این بدین معناست که مارکت ها باید با در اختیار گذاشتن پنل خودشان این اجازه را بدهند تا بازی ها را مورد بررسی قرار دهیم,این اتفاق در یک مقطعی و به دلیل تصور اشتباه مارکت ها مبنی بر محدودیت فضای کسب و کار میسر نبود از این رو همکاری لازم را با ما نداشتند.

وی با بیان اینکه اسامی بازی هایی که محتوای مناسب نداشتند به مارکت ها ارائه کردیم و هنوز پیگیر موضوع هستیم,گفت: هدف ما ممیزی نیست این را وظیفه ذاتی خودمان می دانیم که بازی های مناسب در اختیارمردم باشد.

کرد میهن با بیان اینکه بحث رده بندی سنی را سه سال در دستور کار قرار دادیم و تعداد قابل توجهی از بازی ها رده بندی شدند,گفت:حدود بیست و دو هزار بازی مورد رده بندی سنی قرار گرفته اما ازآنجا که تعداد بسیار بالا است تا همکاری لازم از طرف مارکت ها صورت نگیرد موفقیت کامل ایجاد نمی شود.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ابزار مستقیم برای کنترل بازی ها دارد

حقیقت مدیر روابط عمومی یکی از این مارکت ها گفت: ما ابزاری را در اختیار بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دادیم یعنی خودشان خودکار و مستقیم می توانند بر روی بازی ها کنترل داشته باشند و آنها را رده بندی کنند اما متاسفانه سرعت بررسی و رده بندی از طرف بنیاد ملی بازهای رایانه ای بسیار کند است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار28مهر 97، کد خبر: 6703854، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
نطارت از سوی خانواده ها هم اثر گذار تره و هم سریعتر ه
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
واقعااا نظارت رو این بخش لازم و واجب و ضروریه. وقتی از یه بچه میپرسی میخوای چیکاره بشی و جواب میده دزد! عمق فاجعه رو نشون میده. حالا کلمات ناسزا بماند
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین