پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
رئيس اداره پيشگيري از سرطان وزارت بهداشت، درباره ميزان شيوع سرطان در ايران گفت: طبق آخرين گزارش‌های ميزان بروز سرطان در کشور در سال ۹۳، حدود ۱۱۲هزار نفر در ايران مبتلا به سرطان هستند که زنان کمتر از نيمي از اين آمار را به خود اختصاص مي‌دهند. احتمال بروز سرطان در مردان و زنان به ترتيب ۱۵۷ و ۱۳۷ مورد در ۱۰۰هزار نفر است. ميزان بروز سرطان در زنان پايين‌تر از متوسط جهاني (۱۶۵ نفر در هر ۱۰۰هزار نفر) است. نکته شایان‌توجه اين است که در ايران نيز مانند ساير کشورهاي در‌حال‌توسعه، ميزان شيوع سرطان در حال افزايش است(پنج تا هفت درصد).

شعار سال: دکتر علي قنبري‌مطلق، درباره شايع‌ترين سرطان‌ها در بين زنان گفت: سرطان پستان، دهانه رحم، روده بزرگ، معده و تيروئيد از شايع‌ترين سرطان‌ها بين زنان هستند. براي مثال احتمال بروز سرطان پستان در ۳۵ مورد در هر ۱۰۰هزار نفر وجود دارد. او درباره اقدامات وزارت بهداشت براي پيشگيري و تشخيص زودرس سرطان گفت: براي اطلاع‌رساني عمومي در همين راستا يکي از اقداماتي که ما انجام داديم، تدوين و پخش بسته‌هاي آموزشي در شبکه‌هاي بهداشتي بوده است. يکي ديگر از اقداماتي که در اين زمينه انجام شده، برگزاري کمپين‌ها و پويش‌هايي براي افزايش آگاهي عمومي از بيماري سرطان در شهرهاي مختلف بوده است. قنبري‌مطلق افزود: از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت برنامه تشخيص زودهنگام سرطان‌هاي روده بزرگ، دهانه رحم و پستان است. اين برنامه را به‌صورت آزمايشي از سال ۹۴ تا سال ۹۵ انجام داده‌ايم. در‌حال‌حاضر اين برنامه در شبکه‌هاي بهداشتي توسعه يافته است. براي مثال در زمينه سرطان پستان، زناني که نشانه‌دار هستند (عضوي از خانواده آنها سرطان پستان داشته يا در معاينه مشکلي داشته‌اند)، در سطح شبکه بهداشتي شناسايي مي‌شوند و براي ارائه خدمات به سطح دو ارائه خدمات معرفي مي‌شوند. او درباره اقدام ديگر وزارت بهداشت در زمينه تشخيص زودرس سرطان گفت: در زمينه پيشگيري و تشخيص زودهنگام سرطان‌هاي شايع در زنان (روده بزرگ، پستان و دهانه رحم)، ۱۳۷ شبکه‌ ملي مراقبتي تحت عنوان مراکز تشخيص زودهنگام سرطان در سطح کشور داير کرديم و بيماراني که در سطح شبکه‌هاي بهداشتي شناسايي شده‌اند به اين مراکز فرستاده مي‌شوند. حدود صد مرکز از اين مراکز آماده شده‌اند که در حال مجهز‌کردن به تجهيزات سرطاني هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق تاریخ انتشار 28مهر 97، کدمطلب: 197982، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین