پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مدیرانی ناکارآمد که تا دیروز در صف استیضاح مجلس بودند، اینک منتظر کسب رای اعتماد برای تصدی های جدید هستند، آیا نمایندگان از کارنامه آقایان یادشان رفته است و یا واقعا کشور خالی از مدیران ناکارآمد شده است
شعار سال : چقدر مضحک! مجلسی که همین دیروز وزیری را استیضاح کرده امشب به همان وزیر برای وزارتخانه‌ای دیگر رای می‌دهد.
مجلسی که از وضعیت اقتصادی کشور راضی نیست، و بیشترین استیضاح‌های تاریخ چهل ساله را ردیف کرده است به وزرای اقتصادی رای می‌دهد که حامل گفتمان اقتصادی خاصی نیستند. وزیرهایی محو بر بوم اقتصاد.
رییس‌جمهوری که 24 میلیون رای آورده قبل از اینها با وزرای دیگری صحبت کرده که آنها استخاره کرده‌اند و آمدنشان بد آمده اینها وزرای بعدالاستخاره‌اند. احتمالا آمدن شان خوب آمده یا چون کار خیر بوده حاجت به هیچ استخاره‌ای نداشته‌اند.
چهار روز دیگر نماینده‌های مجلس به جان همین ها می‌افتند. مگر به همان وزرایی که استیضاح شدند حدود 200 رای کمتر یا بیشتر، نداده بودند؟
مجلس ایران محصول دو چیز است. اول نبود احزاب قدرتمند و فقدان رقابت حزبی و دوم نظارت ناکافی.‌
برای اینکه بدانیم چرا شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و سرمایه‌ها و دستمزدمان به یک چهارم تقلیل پیدا می‌کند، پاسخش در چیزهایی مثل همین ضعف‌ رکن جمهوریت ، یعنی مجلس است.
روحانی به ترامپ می‌گفت دنیا عوض شده اما انگار باید کسی به خود او بگوید: آقای روحانی دنیا خیلی خیلی عوض شده است. در سیاست مدرن این کار اشتباه است، وزیری را که در افکار عمومی در یک وزراتخانه اتهامات سنگینی دارد، برمی‌داری و دوباره برای وزراتخانه‌ دیگر معرفی می‌کنی و متاسفانه رای هم می‌آورد. در جهان مدرن، در کشورهای پیشرفته، در بین ملتها و افکار عمومی دنیای متمدن به این کار می‌خندند. بر تابوت این جور سیاستمداران میخ مرگ می‌کوبند.
مشکل سیاستمدارانی که سقوط کرده‌اند مگر چیست؟ آیا جز این است که افکار عمومی را آدم حساب نکرده‌اند؟
آقای روحانی دنیا عوض شده است.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال های تلگرامی نوشته محمدحسین میثاقی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین