پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
قاسم طاهری، نائب رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج سه‌شنبه ۲۹ آبان مدعی شد که هیچ مزایده‌ای برای واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی برگزار نشده است. خبری از سرمایه‌گذار هم نیست و حقوق پرسنل همچنان پرداخت نشده است.

شعار سال: قاسم طاهری، نائب رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج سه‌شنبه ۲۹ آبان مدعی شد که هیچ مزایده‌ای برای واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی برگزار نشده است. خبری از سرمایه‌گذار هم نیست و حقوق پرسنل همچنان پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که با نماینده مردم کرج در مجلس، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و سایر مسئولان برگزار گردید، قرار شد در اولین فرصت سه ماه حقوق معوقه پرسنل پرداخت شود، اما پس از آن این سه ماه به دو ماه تبدیل و سپس به دو ماه حقوق پایه بدل گشت که همان هم عادلانه پرداخت نشد.

طاهری با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج ۲۵۰ تختخواب دارد، گفت: در حال حاضر فقط دو بیمار در این بیمارستان حضور دارد و معمولاً مراجعه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی، یکی از مهمترین بخش‌های این بیمارستان را بخش دیالیز، عنوان و اعلام کرد: سعی شده این بخش فعال نگه داشته شود، چون ۲۴ بیمار دیالیزی به طور مداوم مراجعه دارند، اما باز هم مشکلاتی برای این بخش وجود دارد، غذای بخش برای بیماران قابل خوردن نیست ضمن اینکه فاصله زمانی دیالیزی که باید هر سه ساعت یک بار در یک روز انجام شود به علت کمبود وسایل مصرفی به هر پنج ساعت یک بار افزایش یافته است.

طاهری ادامه داد: در هر حال حرف ما این است که مزایده‌ای برگزار نشده و سرمایه‌گذاری هم نیامده است؛ البته اینکه سرمایه‌گذار مراجعه نمی‌کند به علت اطلاعات غلطی است که برخی به آن‌ها می‌دهند تا جلو حضور سرمایه‌گذار را بگیرند و بیمارستان را به افراد ذینفع واگذار کنند؛ درست است که بیمارستان ۱۰۰ میلیارد بدهی دارد، اما از طرف دیگر ۲۵۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن مستقر است.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج مدتی است که بنا به گفته پرسنل به علت سوء مدیریت و تبدیل تعرفه‌های آزاد به دولتی با مشکلات مالی مواجه شده و نزدیک به یکسال است که از پرداخت حقوق پرسنل عاجز مانده است. این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابه که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور در بخش آنژیوگرافی است، اما در حال حاضر به دلیل همین مسائل این تجهیزات بی استفاده مانده و خاک می‌خورد.

در این مدت راهکار‌هایی برای برون رفت از مشکل مطرح شده که یکی از آن‌ها واگذاری به بخش خصوصی است، بر همین اساس هم بود که ۳۰ مهرماه امسال رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خبر واگذاری این بیمارستان را اعلام و به ایسنا گفت که یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی بیمارستان را با ۲۱۷ میلیارد تومان خریداری کرده است.

وی، پیشتر این نوید را داده بود که واگذاری به بخش خصوصی می‌تواند مشکلاتی مثل پرداخت حقوق پرسنل را حل کند. حال با گذشت حدود یک ماه از اعلام این خبر، تجمع پرسنل در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق که تقریباً یکسال از آن می‌گذرد ادامه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبربان، تاریخ انتشار 29 آبان 97، کد مطلب: 21601149، www.khabarban.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین