پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
نتایج انتخابات در دو ایالت کنتاکی و اورگان نشان از برابری تقریبی آرای دو نامزد دموکرات در کنتاکی و پیروزی امید بخش ساندرز در اورگان دارد.

شعار سال:

به نقل از رویترز، شب گذشته، انتخابات درون‌حزبی در دو ایالت کنتاکی و اورگان برگزار شد. در کنتاکی، هیلاری کلینتون 47.75 درصد از آرا را به صندوق خود ریخت و ساندرز نیز با فاصله چند صد رأی، توانست 46.33 درصد آرا را به سوی خود جلب کند. فاصله بسیار اندک دو نامزد دموکرات در انتخابات کنتاکی باعث شد که کل 54 دلگیت این ایالت، به طور مساوری میان این دو نامزد تقسیم شود.

رئیس دفتر انتخابات ایالت کنتاکی سه شنبه شب اعلام کرد که هیلاری کلینتون به زحمت توانسته برنی ساندرز را در انتخابات درون حزبی این ایالت شکست دهد.

رقابت تنگاتنگ این دو نامزد دموکرات در کنتاکی بار دیگر نشان داد که دموکرات‌ها تا چه درباره نامزد منتخبشان که قرار است در انتخابات ماه نوامبر (آبان) با منتخب جمهوری‌خواهان رقابت کند، دچار تفرقه و اختلاف نظر هستند.

پس از شکست کلینتون در ایالت های ویرجینیای غربی و ایندیانا، کنتاکی عرصه رقابت آسانی برای وی نبود. کلینتون که دو روز را صرف فعالیت های انتخاباتی در کنتاکی کرده بود، تمایل داشت که نامزدی خود را با پیروزی در این ایالت قطعی کند و تمام توجه خود را معطوف انتخابات نهایی و رقابت احتمالی با دونالد ترامپ نماید.

در ایالت اورگان، اما همه امیدهای کلینتون از بین رفت. برنی ساندرز در این ایالت مجموعا 8 درصد رأی بیشتری از نامزد پیشتاز دموکرات‌ها به خود اختصاص داد. 54 درصد شرکت کنندگان در انتخابات ایالت اورگان، ساندرز را نامزد بهتری برای رقابت نهایی ریاست جمهوری معرفی کردند.
ساندرز پس از پیروزی در اورگان و در میتینگی که در کالیفرنیا برگزار می‌شد، اعلام کرد که با وجود فشارها از سوی ستاد انتخاباتی کلینتون برای کناره‌گیری از رقابت‌ها، «تا ریخته شدن آخرین رأی به صندوق» در رقابت باقی خواهد ماند.

کلینتون در حالی در اورگان رقابت را به ساندرز واگذار کرد که بسیاری از ناظران انتخاباتی با اشاره به فشارهای چند هفته اخیر برای کناره‌گیری ساندرز از ادامه انتخابات درون حزبی ریاست‌جمهوری آمریکا، اعتقاد داشتند که پیروزی احتمالی کلینتون در دو ایالت کنتاکی و اورگان، راه را برای یکه تازی نهایی کلینتون هموار خواهد کرد. با وجود این، نتایج انتخابات شب گذشته و بازگشت اعتماد به نفس مجدد به اردوگاه ساندرز، نشان می‌دهد که کلینتون راه بسیار دشواری برای رقابت نهایی با ترامپ پیش رو دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 29اردیبهشت1395، کد مطلب: 106021 www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین