پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای، از سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

شعارسال: دکتر محمد جواد کبیر با اشاره به تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و بیمه نمودن ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای کشور، اظهار داشت: ۷/۹۱% بیمه شده های ما در این صندوق ماهی کمتر از یک میلیون تومان درآمد داشتند به نحوی که ۸۶% از این جمعیت در حاشیه شهرها ساکن بودند که این امر حاکی از آن است باید یک بازنگری در محاسبات بیمه ای صورت پذیرد چرا که شاید نیاز باشد بخشی از افرادی که رایگان بیمه شده اند زمینه مشارکت آنان برای ادامه بیمه همگانی فراهم شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امروزه نظام سلامت کشور در بخش های دولتی گام های بسیار خوب و مثبتی برداشته است. ولیکن برای اصلاح نظام ارائه خدمت لازم است از ظرفیت های موجود در وزارت بهداشت استفاده بهینه تری شود.

وی ضمن اشاره به رایگان بودن حق بیمه روستائیان افزود: در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب این صندوق بیمه هستند. در رابطه با صندوق کارکنان دولت نیز ۶% حداقل حقوق دریافتی شان به عنوان حق بیمه لحاظ می گردد که ۲% آن را بیمه شده، ۲% را دستگاه اجرایی و ۲% باقی مانده را دولت پرداخت می کند.

کبیر با اشاره به تکلیف قانونی تجمیع منابع در سازمانهای بیمه گر اذعان داشت: یکی از اشکالاتی که در این قانون وجود دارد عدم ارائه روند مناسب و روشن بین بیمه شدگان و سازمان های بیمه گر بود. که در این راستا باید تلاش کنیم تا بر اساس یک چارچوب روشن گروههای آسیب پذیر و نیازمند جامعه را با یک بسته خدمتی پایه از پوشش رایگان برخوردار نماییم. و افرادی را که به نوعی حقوق بگیر دولت هستند را بر اساس دهک های درآمدی دسته بندی کرده تا بتوانیم به سمتی پیش رویم که بتوانند سهمی از حق بیمه را پرداخت نمایند.

این مقام مسئول یادآور شد: برای رسیدن به این نقطه باید به لحاظ فرهنگی هماهنگی لازم بین دستگاههای اجرایی به لحاظ مکانیزم های موجود برای تجمیع صورت پذیرد. اعتقاد بنده بر این است اگر بخواهد نظام سلامت کشور از موفقیت مناسبی برخوردار شود در گام نخست باید تجمیع منابع صورت پذیرد.

کبیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس این سیاست ها، بر مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین تصریح کرد: پزشک خانواده حدود ۱۱ سال است که در مناطق روستایی ارائه خدمت می کند و تقریباً سه سال است که در دو استان مازندران و فارس عملیاتی شده است در این راستا ما باید به عنوان یک سازمان بیمه گر طب عمومی را تقویت کرده تا بتوانیم نظام کمکهای اولیه سلامت را نیز احیاء کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان ساخت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه سلامت باید به گونه ای عمل نماییم تا با پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و کنترل تقاضا بتوانیم منابع موجود را به درستی مدیریت کنیم این بدون معنا است که نیازهای القایی کاذب را از طریق تیم سلامت کنترل کرده و با رویکرد پزشک خانواده مراقبت را بهبود بخشیم و خدمات را ارتقاء دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 4 خرداد 1395، کدمطلب: 3667067 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین