پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
دولت مجاز است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه، برنامه نظام بیمه سلامت کشور را در راستای تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت، تدوین کند.

شعار سال: در لایحه برنامه ششم توسعه در تبصره ۵ ماده ۷ آن به دولت اجازه داده می شود در حدود اعتبارات هزینه ای سالانه نسبت به تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولین و غیرمشمولین قانون خدمات کشوری اقدام کند و براساس پیشنهاد سازمان، برای ایجاد تناسب در حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی و حقوق و مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به وضع مقررات لازم و افزایش جداول فصل دهم این قانون تا میزان ۵۰ درصد اقدام کند.

همچنین در تبصره ۷ این ماده نیز آمده است که موضوع صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تمامی وظایف، اختیارات و تعهدات و دارایی ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق به سازمان تامین اجتماعی انتقال یابد.

حداکثر طی ۵ سال تمامی تعهدات آتی و حال صندوق به میزانی که براساس مطالعات اکچوئری طی حداکثر سه ماه به تایید سازمان حسابرسی کشور می رسد و مورد تایید سازمان قرار می گیرد با منایع حاصل از واگذاری سهام سهم الشرکه اموال شرکت ها، امتیازات، حقوق بهره برداری از معادن و حقوقی ملی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق خصوصی سازی و خزانه داری کل پرداخت خواهد شد.

در ماده ۱۵ این لایحه نیز آمده است به منظور تحقق سیاستهای کلی سلامت دولت مجاز است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه در راستای تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت برنامه نظام بیمه سلامت کشور را با رعایت محورهای زیر تدوین و اجرا کند:

1.پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت برای حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و براساس آیین نامه ای خواهد بود که به تصویب هیات وزیران می رسد.

2.سطح بندی تمامی خدمات تشخیصی و درمانی براساس نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده و اجازه تجویز این گونه خدمات صرفا براساس راهنمایان بالینی ، طرح ژنریک و نظام دارویی ملی کشور خواهد بود.

3.حق بیمه پایه سلامت خانوار به شرح زیر سهمی از درآمد خانوار خواهد بود:

- خانوارهای روستاییان ، عشایر واقشار نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد فاقد پوشش بیمه پایه سلامت به میزان ۷ درصد حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار

- خانوارهای کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشسته معادل ۷ درصد حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه

سهم خانوارهای سایر اقشار متناسب با گروههای درآمدی به پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت و تصویب هیات وزیران

-مشمولان تامین اجتماعی مطابق با قانون تامین اجتماعی

4.دستگاههای اجرایی مکلفند حق بیمه پایه سلامت سهم بیمه شده و دستگاه اجرایی را حداکثر ظرف مدت سه ماه به حساب سازمان بیمه گر پایه مربوط واریز نمایند. در صورت عدم واریز با اعلام سازمان بیمه گر و تشخیص وزارت اقتصادی و دارایی از حساب جاری دستگاه اجرای ذیربط برداشت و به حساب سازمانهای بیمه گر پایه گر واریز می شود.

5.برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان ، کارفرمایانی که طی برنامه ششم توسعه نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام کنند، از پرداخت سهم کارفرما و بیمه بیکاری برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف می شوند.

آیین نامه اجرایی این تبصره شامل شیوه معرفی، زمینه های کاری اولویت دار، نحوه تامین هزینه و سایر موارد به پیشنهاد سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین در ماده ۲۴ برنامه ششم توسعه به فعالیتهای بهزیستی اشاره شده و آمده است: بهزیستی مکلف است در راستای تحکیم نهاد خانواده نسبت به تامین هزینه مشاوره برای افراد فاقد تمکن مالی که در اجرای قانون توسط مقام قضایی صلاحیت دار برای رفع اختلاف به آن سازمان برای مشاوره خانواده معرفی می شوند، اقدام لازم به عمل آورد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 27 دي 1394، کد مطلب: 3026782 :www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین