پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه صدور تکذیبیه بدون تحقیق در مورد وجود آنفولانزای خوکی در کشور توسط مسئولان وزارت بهداشت غیر علمی و محل سوال است تاکیدکرد که این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق مجلس پیگیری خواهد کرد.

شعار سال: رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه صدور تکذیبیه بدون تحقیق در مورد وجود آنفولانزای خوکی در کشور توسط مسئولان وزارت بهداشت غیر علمی و محل سوال است تاکیدکرد که این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق مجلس پیگیری خواهد کرد.

همایون هاشمی  در واکنش به تکذیب خبر مشاهده آنفولانزای خوکی در ایران، از سوی مسئولان وزارت بهداشت، گفت: تکذیب این خبر با این شدت و حدت توسط وزارت بهداشت اقدامی غیرعلمی و نادرست بوده که محل سوال و تامل است، چرا که باید در گام نخست به بررسی مدارک و مستنداتی که در این رابطه ارائه شده است، می‌پرداختند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان این وزارتخانه بعد از گذشت 24 ساعت بدون اینکه منبع خبر را مورد بررسی قرار دهند، تکذیبیه داده‌اند که نشان می‌دهد گزارش‌های ارائه شده را با دقت بررسی نمی‌کنند.

مستنداتی دال بر وجود آنفولانزای خوکی در کشور موجود است


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هم‌اکنون مستنداتی در دست دارم دال بر وجود یک مورد فوت بیماری که مبتلا به آنفولانزای خوکی بوده است که این موضوع به تایید پزشکان متخصص نیز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این بیمار مبتلا به آنفولانزای سه‌گانه بوده که شامل پرندگان و خوکی می‌شود، کاملا محرز است و سوابق بیماری و اظهارنظر پزشکان مکتوب شده است، بنابراین اینکه دوستان در وزارت بهداشت در مسیر مدیریت خود به این موارد دست پیدا نمی‌کنند یا اگر با ملاحظاتی پنهان کاری می‌کنند، نشان می‌دهد که شرایط نامطلوبی بر حوزه سلامت حاکم شده است که بنده این موضوع را قطعا از طریق مجلس پیگیری خواهم کرد.

مسئولان وزارت بهداشت باید با مردم صداقت داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: در حرفه پزشکی وقتی احتمال فراگیری و اپیدمی شدن یک بیماری خاص وجود دارد به ویژه برای مواردی که نگرانی‌های اجتماعی نیز بر آن حاکم شده است، باید در اولین گام مسئولان با خود سپس با مردم صداقت داشته باشند، چرا که خوشبختانه در این مورد مردم از نظر اجتماعی نشان داده‌اند که از فهم بالایی نسبت به مسائل مختلف برخوردار هستند و بسیار دقیق و منطقی موضوعات را پیگیری می‌کنند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: در هر حال مردم و افرادی که وکیل آنها هستند در اینکه بر این گونه موضوعات حساس باشند و آنها را پیگیری کنند، مقصر نیستند، بنابراین به عنوان وکلای ملت تلاش می‌کنیم که هشدارهای لازم از سوی مسئولان اجرایی حوزه سلامت که تمام ابزار لازم در این مورد را در اختیار دارند، داده شود و اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌گرانه را به درستی و به موقع انجام دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:20بهمن 1397، کد خبر:417862،www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین