پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره باید وظیفه گرایی و قانون مداری را مد نظر قرار دهند، گفت: سخنان رهبری در جمع نمایندگان مجلس دهم نشانگر دغدغه ایشان در این باره است.

شعارسال: علی کیهانیان، روز دوشنبه درباره بیانات  مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم، افزود: رهبری در تذکرات و سخنان خویش راهبرد واستراتژی را مشخص کردند و این باید به عنوان نقشه راه مورد توجه نمایندگان قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه وظیفه اساسی برعهده دارند،ادامه داد: وظایف منطقه ای و محلی ، ملی و کشوری و بین المللی از جمله این وظایف می باشد که در قانون اساسی و قوانین حقوقی مجلس شورای اسلامی مشخص شده است .

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهارداشت: متاسفانه در مسیر حرکت چهار ساله نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیاری از موارد تفسیر به رای می شود و خارج از مسیر قانونی و منویات مقام معظم رهبری و استراتژی های قانونی تعیین شده در این حوزه به صورت فردی عمل می شود.

کیهانیان با بیان اینکه در 10 سال گذشته رویکرد خدمت به تجمیع ثروت تبدیل شده است، مدعی شد: برخی از کسانی که طی 10 سال گذشته وارد مجلس شورای اسلامی شدند حجم وسیعی از موارد مالی آنها را دربرگرفته و سرمایه های کلانی را احصاء کرده اند که این خطری برای نظام است.

وی با اشاره به اختلاف طبقاتی موجود در جامعه ، افزود: براساس آخرین آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی 90 درصد سرمایه کشور در دستان 15 درصد جامعه است.

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی تصریح کرد متاسفانه رویکرد سرمایه داری جایگزین خدمت به مردم دهک های پایین جامعه شده است و می تواند خطری جدی برای نظام مقدس اسلامی باشد .

کیهانیان گفت: به نظر می رسد کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از وظیفه نظارتی خود مغفول مانده است و در صورت عمل به وظایف خود وظایف قانون مداری و وظیفه گرایی نمایندگان احصاء خواهد شد.

وی درباره اینکه احزاب چه نقشی می توانند دراین زمینه داشته باشند، افزود: نقش احزاب به عنوان کانون افزایش نظارت عمومی و افزایش مطالبات مردم است و احزاب نباید تنها در خانه احزاب خلاصه شود به همین خاطر ما پیشنهاد داده ایم کنگره شورای ملی دبیران احزاب سراسر کشور تشکیل شود و با حضور قوای سه گانه به طور ماهیانه گزارشی در زمینه حل مشکلات مردم تهیه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17خرداد1395، کدخبر: 82102284: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین