پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: هزینه‌های سرطان ۱۹ درصد بیشتر از هزینه‌های بیماری‌های قلبی عروقی است. سرطان سالانه بیش از ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به نظام سلامت تحمیل می‌کند.شادنوش ادامه داد: بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور ۱۴۹.۷۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. این میزان در مردان ۱۵۶.۹۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۱۳۴.۴۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

شعار سالمهدی شادنوش افزود: سرطان در جهان در صدر لیست بیماری‌های پرهزینه قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق آخرین آمار تحلیل شده در قالب رجیستری کشوری مربوط به سال ۱۳۹۴، سالانه ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد جدید سرطان در ایران دیده می‌شود که از این میزان ۵۳.۳۹ درصد در مردان و ۴۶.۳۹ درصد هم در زنان دیده می‌شود.

شادنوش ادامه داد: بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور ۱۴۹.۷۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. این میزان در مردان ۱۵۶.۹۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۱۳۴.۴۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: طبق اطلاعات تحلیل شده در طرح رجیستری سرطان در سال ۹۴، پنج سرطان شایع در کشور در هر دو جنس به ترتیب عبارتند از سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده بزرگ و همچنین سرطان پستان، روده بزرگ، پوست، معده و تیروئید در زنان و سرطان‌های معده، پوست، پروستات، روده بزرگ و مثانه در مردان جزو سرطان‌های شایع هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشکان تاریخ انتشار6 اسفند 97، کد خبر: 11134، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین