پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
ائمه جمعه این هفته هم در خطبه‌های خود به موضوع اف‌ای‌تی‌اف و البته مسئله تورم اشاره کردند.

شعارسال:ائمه جمعه این هفته هم در خطبه‌های خود به موضوع اف‌ای‌تی‌اف و البته مسئله تورم اشاره کردند.

روزهای آخر سال مسئله گرانی‌ها از یک طرف و جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف پالرمو و cft‌ از سوی دیگر باعث شد تا خطبه‌های نمازجمعه‌ نیز رنگی fatf‌ و البته انتقاد به مسوولین برای حل مشکلات مردم به خود بگیرد. در این میان آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: «در اوایل انقلاب فداکاری‌های مردم را دیدیم، مردم چشم‌داشتی نداشتند؛ اما کم‌کم پست‌های ریاست‌جمهوری، مجلس، استانداری‌ها و امثال آن‌ها آمد و دل‌ها را متزلزل کرد.» او ادامه داد: در قیامت اولین سوالی که از ما می‌شود درباره امانت‌داری انقلاب است. می‌پرسند مسئولین چه کردید، عدالت را برقرار کردید یا نه؟ یا عده‌ای خوردند و عده‌ای از گرسنگی مردند؟ این نقاط ضعف است که مقداری مردم را ناراحت کرده است. خیال کردند این انقلاب است که سرنوشت گوشت را چنین کرده است؛ نه این انقلاب هرجا رفته است عزت آفریده است.

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز که از مخالفان fatf‌ است این هفته هم بار دیگر پای لوایح چهارگانه را به پیش کشید و گفت: محافظه‌کاری یعنی اینکه بگوییم این کار نکنیم چون امریکا و اروپا بدش می‌آید. محافظه‌کاری یعنی آقای مسئول روابط بین‌الملل ما با کمال صراحت بگوید FATF، مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند و تاثیر اقتصادی هم ندارد و فقط بهانه به امریکا ندهیم. این مسئله، اوج محافظه‌کاری در انقلاب است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مگر باید امریکا را از انقلاب راضی کنیم؟ مگر ابوجهل و... راضی شدند؟امام گفت هر چقدر آنها از ما خوششان بیاید، ما از انقلاب فاصله گرفته‌ایم. نتیجه این مصوبه، رفتن زیر دستان وزیر خزانه‌داری امریکا است در حالی که رهبری گفتند اتاق جنگ علیه ایران در وزارت خزانه‌داری امریکا است. رئیس FATF وزیر خزانه‌داری امریکا است. این درست است؟‌

سیاست کنترل جمعیت اشتباه بود

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمنیز به تصمیمات اشتباهی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرده بودند، پرداخت و گفت: «اگر بخواهیم نمونه‌هایی از تصمیماتی که در گذشته گرفته شده و باید آن‌ها را اصلاح کرد این بوده که امام راحل فرمودند با مشورت برخی از دوستان به لیبرال‌ها و نهضت آزادی در دولت موقت جایگاه دادیم که اشتباه بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص سیاست‌های کنترل جمعیت، آن را نادرست دانستند و که باید این موارد اصلاح شود.»

او همچنین گفت: دولتمردان باید برای گرانی‌های سرسام‌آور کالاهای اساسی فکر عاجلی کنند و دستگاه‌های مرتبط باید عوامل اختلال را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند؛ چرا که این افراد دانسته یا ندانسته در مسیر آمریکا و دشمنان حرکت می‌کنند و با این افراد مفسد اخلال اقتصاد کشور باید برخورد پشیمان کننده‌ای صورت گیرد.

حکومت را صد در صد اسلامی کنیم

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا به حکومت اسلامی دست پیدا کنیم زیرا همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند انقلاب ما اسلامی است اما حکومت ما صددرصد اسلامی نیست و باید به این جایگاه برسیم.

او ادامه داد: ایجاد تمدن اسلامی هدفی است که در راستای ایجاد حکومت اسلامی مدنظر است، اما دست یابی به این هدف شاخص‌هایی را دارد از جمله عدالت و انصاف، در این راستا باید اشاره کرد که کارگزاران نظام باید عدالت را رعایت کنند.

نشاط اجتماعی به معنای رقاصی نیست

سیدمهدی قریشی نیز در جمع نمازگزاران ارومیه به موضوع زنان و البته نشاط اجتماعی پرداخت و گفت: نگاه ابزاری و تفکرات فمینیستی در برابری زن و مرد جایگاه زن را به قدری بی ارزش کرده است که تنها ثمره آن تولد فرزندان نامشروع در غرب است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با تاکید بر اینکه جایگاه بانوان در جامعه باید حفظ شود اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم برای افتتاح آرایشگاه زنانه بنر و پوستر بازیگر خانم در سطح شهر منتشر می شود، مسئولان مربوطه مشخص نیست چه کاری انجام می‌دهند این اقدامات نتیجه تفکر غربی است.استفاده ابزاری از زن در هر شکلان در دین مبین اسلام مذموم است و قابل قبول نیست و این در حالی است که این روزها با چاپ بنر و پوستر بازیگران زن در سطح شهرها مردم را به افتتاح برخی جاها دعوت می‌کنند که این کار صحیح نیست.

قریشی همچنین گفت: «داشتن نشاط اجتماعی و دوری شدن از فضای ناامیدی به معنی باب شدن مراسمات رقاصی و لهو و لعب نیست بلکه ایجاد فضای پرنشاط و پر امید با تحرک آفرینی در عناصر تاثیرگذار جامعه در افزایش کار و به ثمر نشستن نتایج آن به پرنشاطی جامعه می‌انجامد.»

رهبری مخالفند

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: رهبری همیشه تأکید بر طی شدن روال قانونی در همه زمینه‌ها دارند. درباره لوایح نیز رهبری بر قانون تأکیددارند اگرچه مخالفت خودشان را نسبت به پیوستن به کنوانسیون‌ها اعلام کرده‌اند.

او ادامه داد: رهبری دوپهلو صحبت نمی‌کنند و هر آنچه را که می‌گویند؛ صریح است نباید برداشت‌های غیر داشت.رهبری سال ۸۶ در بیانی فرمودند؛ «من حرفم همانی است که دارم می‌گویم آنچه بر طبق مصلحت کشور و نظام را نباید گفت، نمی‌گویم».

خطیب جمعه کرج گفت: رهبری درباره پیوستن به این کنوانسیون[FATF،پالرمو] در جاهای مختلف گفتند که جایز نیست و قبول ندارند اما تأکید کردند که مسیر قانونی‌اش باید طی شود، اینکه رهبری مخالفت نمی‌کنند تا بررسی شود بسیار فرق دارد بااینکه بگویند قبول دارم.

او ادامه داد: لایحه «اف.ای.تی.اف» در حال بررسی در مجمع است، برخی نمی‌گذارند مجمع کارش را انجام دهد و خلاف واقع مطالبی را می‌گویند.

حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی مدیران از غرب می‌ترسند، گفت: «این‌ها باید عوض شوند، باید مدیران جهادی به کار گرفته شوند، مدیری که به فکر جیب اش است باید عوض شود. مدیری که کار بلد نیست و بی‌انگیزه است باید عوض شود. مدیری که امروز قلقلکش می‌دهید و یک ماه دیگر خنده‌اش می‌گیرد باید عوض شود. نیروی انسانی کارآمد در کشور موجود است برخی دست از ناکارآمد جلوه دادن نظام بردارند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار10 اسفند 97، کدخبر: 1236785 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
الان ائمه جمعه باید در موارد اعتقادی مردم کار کنند نه به مسائلی که هروز مردم باهاش درگیرن
یوسف سرافراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
به نظربهتراست درنمازجمعه هابه مسائل دولت نظر ندهندودخالت نکنندبهترخواهدبود.درکشوربرای هرموضوعی دستگاه ذیربط بایدنظربدهد وپاسخگونیزباشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین