پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
ابقای معاون کل وزارت بهداشت و درمان نشان داد که کشتیبان وزارت کسی جز جناب آقای دکتر نمکی است.

شعار سال: تاخیر طولانی در ابقای دکتر ایرج حریرچی و اجرای آن در آخرین مرحله از سلسله ابقاء‌های وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهد که وزیر جدید برای اجرای سیاست‌های طرح تحول تحت فشار مقامی بالاتر از خود است.

مستند به سخنان دکتر نمکی در سال قبل در مجمع سالانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ادعا دارد که آنچه وزیر محترم در چینش همکاران خود انجام می‌دهند، نمی‌تواند بازتاب تفکراتی باشد که قبلا از ایشان بازتاب داده شده است.

با توجه به نقش بارز و کلیدی آقای دکتر حریرچی در تئوری‌سازی‌ها و ذهنیت‌پردازی‌های آغشته به آمارهای عجیب، او را می‌توان مظهر متجسم ادامه روند بی ثمر و آسیب زننده طرح تحول دانست.

به نظر می‌رسد که کشتیبان واقعی وزارت، شخص رییس جمهور است. وزیر محترم اعتقاد دارند که طرح تحول تفکر اقتصادی نداشت، چگونه ممکن است بتوان چنین نظری داشت و کسی مانند دکتر حریرچی را که منشاء و منبع اصلی این بی تفکری اقتصادی است را در کار خود ابقاء کرد؟

پنج سال است که دکتر حریرچی با ادعای آن که چیز فهم‌ترین شخص در اقتصاد سلامت است، هیچ تریبونی را برای دفاع از تفکر اقتصادی طرح تحول بی نصیب نمی‌گذارد، حال چگونه ممکن است که همان تفکر بتواند با وزیر جدید ان هم به عتوان معاون کل همکاری نماید؟

منطق وقایع و سیر تحولات و رفتارها نشان می‌دهد که کشتیبان اصلی شخص ریاست جمهور است و او را هم سیاستی دیگر نیامده است.

جامعه پزشکی از مخاطب قراردادن آقای دکتر نمکی در مورد سیاست‌های سلامت طرفی نخواهند بست، زیرا به نظر نمی‌رسد که رییس جمهور آزادی عمل و ید مبسوطی را به ایشان واگذار کرده باشند.

البته تاریخ رفتار مسئولین ما مشحون از حوادث غریبی است. فراموش نکنید که یکی از معاونین فعلی وزرات بهداشت که خود روزی وزیر بهداشت و درمان بوده‌اند، در دهه شصت در اعتراض به تشکیل وزرات بهداشت و درمان از ریاست دانشگاه استعفاء کردند. اگر تغییر مواضع و رویکردهای دکتر نمکی اینگونه باشد که نتیجه باز همان است که گفته شد و حال ناخوش اوضاع را تیمار و التیامی نخواهد بود.

گروه پزشکان و قانون بابت این انتخاب جز اظهار تاسف عمیق راه دیگری برای خود نمی‌بیند و امیدوار نیست که کشتیبان اصلی راه نجاتی واقعی، عملی و منصفانه را برای حل مشکلات حوزه سلامت داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پزشکان و قانون، تاریخ 9 اسفند 97، کد مطلب: 97120912241561: www.palna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین