پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
بارش برف و بارندگی شدید از روز جمعه گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان موجب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها شد، به طوری که بسیاری از راه‌های اصلی و روستایی در این 2 استان مسدود و مدارس نیز در روز گذشته (شنبه) تعطیل شد. در برخی دیگر از استان‌ها نیز بارش برف و برودت هوا مدارس را به تعطیلی کشاند. در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بیش از 200 خانوار در قالب 956 آسیب دیده ناشی از بارندگی شدید از جمعه شب گذشته امداد‌رسانی شدند.

شعارسال: بارش برف و بارندگی شدید از روز جمعه گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان موجب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها شد، به طوری که بسیاری از راه‌های اصلی و روستایی در این 2 استان مسدود و مدارس نیز در روز گذشته (شنبه) تعطیل شد. در برخی دیگر از استان‌ها نیز بارش برف و برودت هوا مدارس را به تعطیلی کشاند. در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بیش از 200 خانوار در قالب 956 آسیب دیده ناشی از بارندگی شدید از جمعه شب گذشته امداد‌رسانی شدند.

26 استان درگیر برف و کولاک

به‌گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات کشور، 26 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد متأثر از سیل و برف و کولاک هستند.

«مرتضی سلیمی»، رئیس سازمان امداد و نجات کشور درباره جزئیات امدادرسانی در مناطقی که درگیر این حوادث جوی بودند، گفت: وقوع سیل، برف وکولاک از روز چهارشنبه گذشته تاکنون 26 استان را درگیر کرد و تا صبح دیروز (شنبه) به ۷ هزار و ۲۹۰ نفر در ١٣٢ شهر، روستا و راه‌های کوهستانی امداد‌رسانی شد.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد: اسکان اضطراری برای ٤٠٤ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات، مدارس و مساجد فراهم شد. در این مدت ۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و به ١٢ نفر خدمات سرپایی ارائه شد.همچنین ٦٨٩دستگاه خودرو گرفتار در برف، رهاسازی و از ١٠٠ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

سلیمی با بیان اینکه در این عملیات ١٧٧ تیم شامل ٦٥٧ نفر حضور داشتند، تصریح کرد: ١٤٨٠ تخته پتو، ٥٧٩ تخته موکت، ٦٧٠ کیلوگرم نایلون، ٩٠٠ بسته غذایی، ٤٣٥ قوطی انواع کنسروجات، ٤٨٠ بطری آب معدنی، ٢٠٥ قرص نان، ٥٥ کیلوگرم خرما و ٥٩٨ بسته بیسکوئیت بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مردم به مناطق امن بروند

«وحدت عیدی»، رئیس ستاد بحران کهنوج نیز با بیان اینکه بر اثر بارش باران 10 ساعته و بی‌وقفه و طغیان رودخانه‌های فصلی، وضعیت این شهرستان واقع در جنوب استان کرمان بحرانی اعلام شد، افزود: این بارش بی‌سابقه باران در کهنوج، 82 میلیمتر ثبت شده که موجب ایجاد سیلاب و طغیان تمامی رودخانه‌های فصلی این شهرستان شد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، وضعیت بحرانی برای مردم حاشیه رودخانه‌ها اعلام شده و از ساکنان این مناطق درخواست می‌شود تا منازل خود را تخلیه و به نقاط امن‌تر مراجعه کنند.

فرماندار کهنوج تصریح کرد: تعداد زیادی از محلات شهری و روستاهای بخش «چاه مرید» و بخش مرکزی این شهرستان دچار آبگرفتگی شده که پس از بررسی‌های بیشتر تعداد اماکن و میزان خسارت اعلام خواهد شد.عیدی از تشکیل ستاد بحران در ساعات نخستین بارش باران خبر داد و گفت: تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان کهنوج در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین به دستور استاندار کرمان، رئیس ستادهای بحران جیرفت، عنبرآباد و منوجان برای کمک به ستاد بحران کهنوج ملحق شدند.به گفته فرماندار کهنوج، ستاد بحران این شهرستان از ساعات اولیه آغاز بارش باران در حال خدمت‌رسانی به سیلزدگان است.

پیش‌بینی آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور

در همین حال، «احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در تعدادی از استان‌ها طی امروز (یکشنبه) از برقراری جو آرام و آسمانی صاف در بیشتر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز(۱۲ اسفند ماه)، بارش‌های پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت‌: فردا (دوشنبه) نیز در مناطقی از شمال غرب، غرب و به طور پراکنده در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.همچنین در روز سه‌شنبه (۱۴ اسفند ماه) در برخی مناطق شرق، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز (یکشنبه) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان، مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا (دوشنبه) شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط آب و هوایی پایتخت طی امروز، گفت: امروز آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا (۱۳ اسفند ماه) هوای تهران نیمه ابری، بتدریج ابری، همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای هوا 13 و 4 درجه خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار: 12اسفند 1397 ، کدخبر:503234 ،www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
چرا بسترسازی مناسب نمیشه که با یه بارش باران و اینطوری سیل راه میفته و باعث تخریب همه چی میشه و کلی تلفات و ضرر و زیان با خودش بهمراه داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین