پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
استاندار ایلام گفت؛ امروز بجای بحران آب اگر بگوئیم بحران خاک حرف بی ربطی نگفته ایم.
شعار سال: قاسم سلیمانی دشتکی، در نشست کارگروه مبارزه با ریزگردها با تاکید بر جلوگیری از فرسایش خاک، تاکید کرد؛ عکس العمل طبیعت در برابر عدم صحیح برخورد با خاک امروز به شکل ریزگردها درآمده و هزینه های آن هم بایست پرداخت شود.

وی ادامه داد؛ امروز بجای بحران آب اگر بگوئیم بحران خاک حرف بی ربطی نگفته ایم.

استاندار ایلام در ادامه راه نجات آب و خاک و جنگل را در آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد و گفت؛ آبخیز داری ضمن اینکه آب را حفظ می کند، خاک را نجات می دهد و از فرسایش خاک جلوگیری می کند.

وی ادامه داد؛ می توان در یک حرکت بسیار قوی با آبخیز داری و آبخوانداری و کشت انوع گیاهان مثمر که در مقابل گردوغبار ایستادگی دارند این معضل زیست محیطی را به کنترل درآورد.

وی با اشاره به معکوس شدن روند جمعیت شهر و روستا اضافه کرد؛ با کاهش جمعیت روستا الان دیگر دامداری به شکل سنتی و قبلی خود که حافظ مرتع و آب و خاک بوده، وجود ندارد.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که امروز نبایست مسبب از بین رفتن مرتع را فقط دام عنوان کرد، گفت؛ طمع انسان در تعییر کاربری زمین ها، کشت غلط، شخم زنی غلط به مرتع زمین های کشاورزی و منابع طبیعی وارد کرده است.

وی در ادامه افزود؛ وقتی مرتع تغییر کاربری داده می شود و بد شخم زده می شود روند فرسایش خاک شروع می شود.

نماینده عالی دولت در ادامه افزود؛ مرتع به بهانه تولید از بین رفت و مشکل اینجاست که در تولید هم به هدف خود نرسیده ام و اینجا هم مرتع را از دست داده ایم و هم خاک!

وی سپس گفت؛ در دامنه جنگل ها شخم در جهت شیب باعث فرسایش خاک و بسیار مضر است.

استاندار ایلام در ادامه گفت؛ هر ساله شخم بد زمین 4 تا 5 میلیمتر خاک را از بین می برد و این در حالی است که برای یک میلیمتر خاک 50 تا 60 سال زمان لازم است.

وی در پایان پیشنهاد داد که بجای نصیحت بایست برویم در میدان و آموزش بدهیم، تصریح نمود؛ می توان با آموزش، تشویق و ترغیب و همراه کردن کشاورزان و دامداران و عشایر در نجات خاک و آب و جنگل کوشید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:22 اسفند 1397،کدخبر:803185،www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
طی پیش بینی هواشناسی در آینده بارش ها قرار زیاد بشه و این می تونه به ریزگردها کمک کنه که یکم شرایط بهتر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین