پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
استان ایلام که همواره نامش با محرومیت گره خورده است مدت هاست که رنج بیکاری هم به آن اضافه شده و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی سفت یقه این دیار را چسپیده و قصد رها کردن آن را ندارد.

  شعار سال:استاندار ایلام این موضوع که هر کس در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشند شاغل محسوب می شود، را رد کرد و نادرست دانست.
 
استان ایلام که همواره  نامش با  محرومیت گره خورده است مدت هاست که رنج بیکاری هم به آن اضافه شده و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی سفت یقه این دیار را چسپیده و قصد رها کردن آن را ندارد.
 
استانی با قابلیت های زیاد در حوزه توریسم و گردشگر، نفت و گاز، خاک و معادن غنی،  اما ظاهرا این شهر طلسم شده است و فریاد رسی نیست که داد صدای فریاد  جوانان این شهر را بشنود.
 
مسئولان ملی که به ایلام سفر می کنند با محرومیت و جوانان بیکار و کم ادعایش عکس یادگاری می‌گیرند اما همین که پایشان به تهران رسید برعکس آن عمل می‌کنند.
 
امروز اما آمار بیکاران استان، داد استاندار ایلام را هم در آورد و با انتقاد از شرایط موجود آنرا زیبنده مردم ندانست.
 
حسن بهرام نیا در این باره اظهار داشت: به دنبال آغاز یک حرکت مناسب برای ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران هستیم زیرا زیبنده  استان نیست که حدود 23 هزار نفر بیکار داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد:باید با هماهنگی لازم بین همه دستگاه های اجرایی، این جمعیت بیکار را بین دستگاه های اجرایی تقسیم تا هر کدام برای بخشی از این بیکاران، شغل ایجاد کنند.
 
بهرام نیا ادامه داد: در تعریف فعلی، هر کس در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشند شاغل محسوب می شود، ولی این واقعیت ندارد و درست نیست و آن چیزی که امروز جوانان و افراد جویای کار ما به عنوان شغل می دانند این است که روزی 8 ساعت کار کند و بیمه داشته باشد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  29 آذر  1400، کدخبر: 1172144، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین