پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ بازسازی جاده ابریشم اقدامی استراتژیک است که ایران از آن حمایت خواهد کرد.

شعارسال: علی‌اکبر ولایتی در دیدار وانگ ژان رئیس آکادمی چین به رفت و آمدهای متعدد سه ساله اخیر بین مرکز تحقیق استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مراکز علمی تحقیقاتی چین اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تصمیمات چین بازسازی و نوسازی جاده ابریشم متناسب با قرن بیست و یکم بوده و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازسازی جاده ابریشم تصمیم استراژیک است که ما به خاطر آن به دولت و ملت تبریک می‌گوییم ولی لازمه دستیابی به آن تسریع در اتخاذ تصمیماتی است که از نظر دریایی و راه خشکی می‌تواند در جهت توسعه جاده ابریشم مورد همکاری قرار گیرد.

ولایتی هم‌چنین با اشاره به دیدارش با وزیر امور خارجه چین گفت‌:‌ در آخرین دیدارم با او اعلام کردم که روابط تهران و پکن می‌تواند تا 200 میلیارد دلار هم افزایش یابد. از دیدگاه چین ایران جزو مهم‌ترین کشورها برای توسعه جاده ابریشم است.

رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین نیز در دیدار با ولایتی تاکید کرد که ایران در ده سال آینده به پیشرفت‌های زیادی دست خواهد یافت و ما به آن شمش طلا می‌گوییم.

وی با بیان این‌که روابط تهران ـ‌ پکن رو به توسعه است افزود:‌ خوشبختانه دو کشور علاقه‌مند به توسعه روابط هستند و در این راه با یکدیگر تبادل نظر داشته‌اند.

پس از دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین، آنها در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات‌شان پاسخ دادند.

ولایتی در رابطه با تماس تلفنی روحانی با امیر قطر گفت: رابطه ایران و کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار قدیمی و مهم است و مشترکات بین آن‌ها از جمله اشتراکات دینی و فرهنگی و سوابق فرهنگی ایران با کشورهای همسایه باعث می‌شود تا روابط آن‌ها بیش‌تر باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که ایران همواره به دنبال روابط نزدیک و حسن همجواری با کشورهای همسایه خود است، خاطر نشان کرد: ما خواهان روابط از سوی کشورهای همسایه خود در منطقه هستیم.

وی هم‌چنین در رابطه با اینکه دریابان علی شمخانی به عنوان هماهنگ‌کننده عالی ایران در امور نظامی و امنیتی با سوریه و روسیه انتخاب شده است، افزود: ایران، روسیه و سوریه هر سه با یکدیگر علیه تروریسم مبارزه می‌کنند. با توجه به ظلمی که به ملت سوریه می‌شود، اتحاد برای مقابله با تروریسم‌ها لازم است. موازنه سیاسی و نظامی به نفع دولت، ملت و متحدین کشور سوریه در حال تغییر است و پیروزی آنها به امید خدا قطعی است. هر چند راه پیچیده‌ای در راه است اما با اتحاد این سه کشور قطعا در نهایت پیروزی از آن مردم سوریه خواهد بود و ما نیز در جهت حمایت از آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23خرداد1395، کدخبر: 95031713737: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین