پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
آن چه از جاده باشت-چرام در این روزها به چشم می خورد وضعیت نامناسب آن پس از وعده های بسیاری است که هر بار یکی از مسئولان قول بهره برداری در چند ماه بعد را می دهد و خبری نمی شود

شعارسال:آن چه از جاده باشت-چرام در این روزها به چشم می خورد وضعیت نامناسب آن پس از وعده های بسیاری است که هر بار یکی از مسئولان قول بهره برداری در چند ماه بعد را می دهد و خبری نمی شود.

محور باشت به چرام یکی از زیباترین محور‌های مواصلاتی جنوب کشور در ایام بهار به خصوص فروردین و اردیبهشت به شمار می‌رود.

این روزها که مسافرت های نوروزی به اوج خود رسیده است و گردشگران و مسافران به مناطق بکر و طبیعت های زیبا سفر می کنند، شهرستان چهار فصل چرام و همچنین شهرستان باشت دو تا از مناطق زیبای استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد هستند که فاصله اندکی نیز نسبت به همدیگر دارند.

طبیعت زیبای این دو شهرستان به خصوص در این فصل سال باعث شده است که گردشگران و مسافران نوروزی سفر خود را به این دو شهرستان در برنامه تفریحی خود قرار دهند.

همچنین فاصله میان این دو شهرستان که حدود ۶۰ کیلومتر است مناطق گردشگری زیبایی را در خود جای داده است که برای گردشگران جذاب و جالب است.

محور باشت به چرام بیش از ۶۳ کیلومتر طول دارد و حدود دوسال است که ۷ کیلومتر از این جاده در دست تعمیر وبازسازی است، پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز در این محور ارتباطی در سالیان گذشته موجب بروز تصادفات متعدد و کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنانمان شده است، اما متاسفانه مدتی است که این طرح نیمه کار رها شد.

مردم این منطقه می‌گویند:این جاده به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی و عدم پیگیری مسئولین شهرستانی واستانی به حال خود رهاشده وهمچنان یکی ازمشکلات اصلی مردم استان به ویژه مردم حوزه گرمسیر است چرا که تعداد زیادی روستا در حاشیه این حاده وجود دارد و با توجه به نقش روستائیان در پویایی اقتصاد کشاورزی به ویژه تولید محصولات کشاورزی، محصولات دامی می‌طلبد آن‌ها هموار از جاده مطلوبی برای ایاب و ذهاب و انتقال تولیدات خود به سایر مناطق بهره‌مند باشند همچنین تعداد زیادی مناطق گردشگر پذیر و امام زاده‌های واجب التعظیم در روستا‌های حاشیه این جاده قرار دارند که این خود رسیدگی و توجه به این محور را دو چندان می‌کند.

معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ خبر از بهره برداری از جاده ارتباطی باشت – چرام در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ داده بود که این موضوع عملی نشد.

یکی از درخواست‌های مردم این دو شهرستان، بازسازی و ترمیم این محور و همچنین آغاز روند اجرای پروژه توسط مسئولان است.

همچنین غلامرضا تاجگردون نماینده محترم شهرستان‌های باشت و گچساران در ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ از بهره برداری جاده باشت - چرام تا سال ۱۳۹۷ خبر داد.


رئیس برنامه و بودجه کشور وعده داد: احداث جاده باشت به چرام با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت ۲۴ ماه انجام خواهد شد.

اما آن چه از جاده باشت-چرام در این روزها به چشم می خورد وضعیت نامناسب آن پس از وعده های بسیاری است که هر بار یکی از مسئولان قول بهره برداری در چند ماه بعد را می دهد و خبری نمی شود.

در ادامه تصاویر بیشتری از این جاده را مشاهده می کنید:













شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار4فروردین 98 ، کدخبر: 116916، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین