پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
فرماندار شهرستان باشت گفت: هم اکنون عملیات اجرایی فاز اول این پل در حال اجراست و کارهایی از جمله تراشه زدن انجام می شود تا بتوانیم فاز اول آن را سه یا چهار ماه دیگر به بهره برداری برسانیم.
شعار سال:فرماندار شهرستان باشت گفت: هم اکنون عملیات اجرایی فاز اول این پل در حال اجراست و کارهایی از جمله تراشه زدن انجام می شود تا بتوانیم فاز اول آن را سه یا چهار ماه دیگر به بهره برداری برسانیم.
 محور باشت به چرام در کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیباترین محور‌های مواصلاتی جنوب کشور در ایام بهار به خصوص فروردین و اردیبهشت به شمار می‌رود که چند سالی از شروع عملیات بازسازی بخش هایی از آن به طول حدود 7 کیلومتر می گذرد.

جاده ارتباطی باشت ـ چرام که چهار شهرستان استان شامل (چرام، کهگیلویه، لنده و لیکک) را به محور ترانزیتی گچساران ـ بابامیدان و شیراز و یا گچساران ـ خوزستان متصل می‌کند ، در حالی است که این روز‌ها در حال مرمت و بازسازی است.

محور باشت به چرام بیش از ۶۳ کیلومتر طول دارد و حدود دوسال است که ۷ و نیم کیلومتر از این جاده در دست تعمیر و بازسازی است، پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز در این محور ارتباطی در سالیان گذشته موجب بروز تصادفات متعدد و کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنانمان شده است.
 حواله شدن بهره برداری از فاز اول جاده تاریخی باشت-چرام به 4 ماه بعد
مردم این منطقه می‌گویند:این جاده همچنان یکی ازمشکلات اصلی مردم استان به ویژه مردم حوزه گرمسیر است چرا که تعداد زیادی روستا در حاشیه این جاده وجود دارد و با توجه به نقش روستائیان در پویایی اقتصاد کشاورزی به ویژه تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌طلبد از جاده مطلوبی برای ایاب و ذهاب و انتقال محصولات خود به سایر مناطق بهره‌مند باشند همچنین تعداد زیادی مناطق گردشگر پذیر و امام زاده‌های واجب التعظیم در روستا‌های حاشیه این جاده قرار دارند که این خود رسیدگی و توجه به این محور را دو چندان می‌کند.

جاده ارتباطی باشت-چرام سالها است در حد زیر سازی باقی مانده است و باعث اخلال در رفت و امد خودرو‌ها شده و رانندگان این مسیر ارتباطی خواستار پیگیری و رفع مشکلات این جاده توسط مسئولان و متولیان امر هستند.
 
معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ خبر از بهره برداری از جاده ارتباطی باشت – چرام در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ داده بود که این موضوع عملی نشد.

محمد راستا در سال ۱۳۹۳ میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بهسازی این جاده را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
حواله شدن بهره برداری از فاز اول جاده تاریخی باشت-چرام به 4 ماه بعد
همچنین غلامرضا تاجگردون نماینده محترم شهرستان‌های باشت و گچساران در ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ از بهره برداری جاده باشت - چرام تا سال ۱۳۹۷ خبر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی وعده داد: احداث جاده باشت به چرام با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در مدت ۲۴ ماه انجام خواهد شد.
 
فرماندار شهرستان باشت با اشاره به بازدید از این پروژه در روز گذشته گفت: هم اکنون  عملیات اجرایی فاز اول این پل در حال اجراست و کارهایی از جمله تراشه زدن انجام می شود تا بتوانیم فاز اول آن را سه یا چهار ماه دیگر به بهره برداری برسانیم.
حواله شدن بهره برداری از فاز اول جاده تاریخی باشت-چرام به 4 ماه بعد
مسعود حسینی ادامه داد: این پروژه در 3 فاز 2 و نیم کیلومتری اجرا می شود و همه کارهای هر فاز از جمله زیرسازی، پل، تراشه و خاک برداری با هم انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیمانکار این پروژه و با اشاره به مشکلاتی که قبلا وجود داشت، اظهار کرد: پیمانکار فعلا در حال کارکردن است و تلاش می کنیم که با همین فرد کار را تمام کنیم.

حسینی ادامه داد: این پروزه در اختیار راهداری است و امروز هم ما صحبت هایی انجام دادیم که دستگاه های بیشتری وارد کار شوند که در سایر حوزه ها بتوانند کار کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:29مهر1398،کد خبر:138744،sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین