پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
یک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد : در پی ابراز خشم ریاض از قرار گرفتن کوتاه مدت ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در لیست سیاه این سازمان به جرم کودک کشی در یمن ، جانشین ولیعهد عربستان خواستار ملاقات با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل شده است.

شعارسال: یک منبع دیپلماتیک به رویترز گفت : انتظار می رود که شاهزاده محمد بن سلمان روز سه شنبه برای ملاقات با رهبران تجاری پس از دیدار از ساحل غربی امریکا ، وارد نیویورک شود.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل گفت : یک درخواست رسمی به دفتر دبیرکل برای ملاقات با جانشین ولیعهد رسیده و ما چنانچه لازم به تایید باشد دراسرع وقت این کار را خواهیم کرد. '

وی افزود : سازمان ملل هنوز به نامه مورخ هشتم ژوئن عبدالله المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل به دبیرکل از جانب ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن پاسخی نداده است. در این نامه خواسته شده بود که منابع اطلاعات منجر به تهیه گزارش سازمان ملل درمورد نقض حقوق کودکان در یمن توسط ائتلاف فاش شود.

دوجاریچ طی هفته جاری گفته بود که سازمان ملل منابع خود را فاش نخواهد ساخت.

در گزارش کودکان و جنگ مسلحانه سازمان ملل گفته شده که ائتلاف تحت رهبری عربستان که از مارس 2015 حملات هوایی خود را علیه یمن آغاز کرده مسئول 60 درصد از موارد مرگ و جراحت کودکان در مناقشه سال گذشته بود که طی آن 510 کودک کشته و 667 نفر دیگر زخمی شده اند.

ریاض یک یاری دهنده مالی مهم سازمان ملل تهدید کرده بود که کمک های مالی خود را به این سازمان قطع خواهد کرد ولی هر چند که بان گزارش رویترز درمورد این تهدیدها را تایید کرد ولی عربستان بعدا توسل به تهدید را رد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28خرداد1395، کدخبر: 82116030: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین