پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: برای مردم سئوال است که این کالاها از کجا وارد کشور می‌شود و چرا در مبدأ برخورد نمی‌شود.

شعار سال، سیدمحسن لطیفی در دومین جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن ارائه گزارش از این کمیته، ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی متولی امر به منظور تبیین مضرات استفاده از کالاهای قاچاق و ارز را امری تعیین کننده دانست و اظهار داشت: بحث قاچاق کالا و ارز یک بلای عظیم اقتصادی برای کشور است و مبارزه با آن باید تبدیل به یک فرهنگ و مطالبه عمومی مردمی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی افزود: بحث قاچاق و آسیب‌های عظیمی که با ورود کالاهای قاچاق به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و تغییر در ساختارها و رفتارها در کشور ایجاد می‌کند؛ غیرقابل جبران است و برای مبارزه با آن نیاز به بستر سازی فرهنگی، تبلیغاتی و آموزشی با عزم عمومی در کنار برخوردهای قانونی هستیم.

وی با بیان ضرورت حمایت و همراهی دولت از تولیدکنندگان برای تولید کالاهای داخلی با کیفیت افزود: با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، می‌توان پویایی و پیشرفت را در صنعت، تولید و اشتغال شاهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای مردم سئوال است که این کالاها از کجا وارد کشور می‌شود و چه کسی باید جلوی ورود آن را بگیرد و چرا در مبدأ برخورد نمی‌شود؟

لطیفی بر ضرورت توجه ویژه دبیرخانه کمیسیون استان و دستگاه‌های استانی در اجرای به موقع برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و با تبلیغ و ترویج صحیح و فرهنگ‌سازی که از اصول اولیه استفاده از کالای ایرانی می‌توانیم موجب رونق تولیدات داخلی شویم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: برای آگاهی به مردم درباره معضلات واردات بی‌رویه و خارج از ضوابط کالاهای خارجی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی، حوزه‌های علمیه و بسیج در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی ضروری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت اهراب، تاریخ نشرخبر : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ کد مطلب 21674 www.ahrabnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
همش برنامه جامعه میریزین ولی کسی نیس عمل کنه برخورد جدی کنه چه فایده داره حالا بشین تا صبح برنامه بچینین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین