پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، میزبان آثاری شاخص از هنرمندان داخلی و خارجی است.

شعار سال:

یك‌شنبه سی ام خرداد 1395، سی‌اُمین نمایشگاه موزه سیار سعدآباد، با حضور هنرمندان عرصه های مختلف هنرهای تجسمی، در گالری زنده‌یاد ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل آثار مختلفی است از جمله آثار همانندسازی شده موزه خط و كتابت استاد میرعماد شامل خطوط قرآنی و ادعیه و نیز تعدادی از آثار موزه استاد فرشچیان، موزه استاد بهزاد و موزه هنرهای زیبا. خطوط نستعلیق هنرمندانی چون هدایت الله زرین قلم، عمادالكتاب قزوینی، میرعماد حسنی، خط شكسته نستعلیق احمد شاملو، سیاه مشق كلهر و نمونه های خوش‌نویسی چندین هنرمند خطاط دیگر و همچنین نقاشی هایی چون آثار استاد فرشچیان با عناوین حمایت، وساطت، پیر دهر، در فروغ سوختن و ... از آثاری است كه در این نمایشگاه به چشم می خورد.

در عین حال، آثاری از هنرمندان كشورهای دیگر از جمله سالوادور دالی، مانجین، و. فرای و ... نیز بخش دیگری از آثار این نمایشگاه را تشكیل می دهند و درمجموع، تابلوهای ارزشمندی از كمال الملك تا هنرمندان كشورهای دیگر كه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نگهداری می شوند، در قالب موزه سیار، برای بازدید علاقه مندان در گالری عالی گردآوری شده است.

گفتنی است موزه سیار مجموعه‌ای است از آثار همانندسازی شده و مولاژ آثار شاخص موزه های سعدآباد كه در راستای معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی موزه‌های سعدآباد در اماكن فرهنگی دیگر به نمایش درمی‌آید. موزه سیار سعدآباد با شعار اینكه «اگر مردم به موزه‌ها نمی‌روند ما موزه را به میان مردم خواهیم برد» و با هدف ایجاد امكان دسترسی و بهره گیری تمام اقشار جامعه از آثار فرهنگی و تاریخی موز‌ه ها شكل گرفته است.

علاقه‌مندان می توانند برای دیدن این نمایشگاه از روز یك‌شنبه 30 خردادماه به مدت 16 روز از ساعت 8 تا 18 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی مراجعه كنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 31 خرداد 95 ، کد مطلب:188116: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین