پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
در ماه‌های اخیر مواردی از مرگ و میر بر اثر مصرف مکمل‌های غیرمجاز داشتیم و میزان مراجعات مصرف کننده این فرآورده‌ها به پزشکان غدد، کبد و پزشکان درمان ناباروری به وضوح افزایش یافته است.خانوی افزود: وجود برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به روی مکمل‌ها به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده سلامت این محصولات باشد بلکه باید اصالت این برچسب‌ها از طریق ارسال کد روی آن‌ها به سامانه پیامکی سازمان غذا و دارو مشخص شود و اگر حتی برچسب اصالت داشته باشند، اما در محل‌هایی غیر از داروخانه توزیع شود باز هم از نظر ما غیرمجاز محسوب می‌شوند.

شعار سالمهناز خانوی افزود: فروش مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی در هر فضایی غیر از داروخانه‌ها قاچاق محسوب می‌شود، پیش بینی ما این است که به میزان ۲۰ درصد از مکمل‌های وارداتی موجود در بازار قاچاق هستند.

وی گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ میزان واردات کاهش چشم گیری داشته است و ما تلاش داریم تا واردکننده‌های مکمل را به سوی تولید در داخل هدایت کنیم.

خانوی افزود: وجود برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به روی مکمل‌ها به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده سلامت این محصولات باشد بلکه باید اصالت این برچسب‌ها از طریق ارسال کد روی آن‌ها به سامانه پیامکی سازمان غذا و دارو مشخص شود و اگر حتی برچسب اصالت داشته باشند، اما در محل‌هایی غیر از داروخانه توزیع شود باز هم از نظر ما غیرمجاز محسوب می‌شوند.

وی گفت: اصالت این برچسب‌ها را می‌توان از طریق نرم افزار‌های بارکدخوان در گوشی‌های هوشمند نیز بررسی کرد و باید بعد از اسکن بارکد، اطلاعات ارائه شده توسط نرم افزار با اطلاعات محصول مطابقت داشته باشد.

خانوی افزود: مکمل‌هایی که در باشگاه ورزشی و یا سایر فروشگاه‌های سطح شهر به فروش می‌رسند مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیستند و هر فرآورده‌ای که از کانال داروخانه‌ها توزیع نشود غیر مجاز است.

وی گفت: هر نوع تبلیغات فروش مکمل در فضای مجازی ممنوع است و تنها سایت‌های رسمی داروخانه‌ها هستند که می‌توانند به صورت اینترنتی مکمل بفروشند، ادعای اغلب فروشنده‌های مکمل در فضای مجازی مبنی بر داشتن مجوز سازمان غذا و دارو کذب است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دارو و سلامت تاریخ انتشار 29فروردین 98، کد خبر: 18480، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین