پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه در واکنش به تهدید آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور به خاطر خرید سامانه ضدموشکی اس 400 از روسیه گفت: ترکیه بزرگتر از آن است که کسی بتواند آن را ببلعد.
شعارسال: اردوغان گفت: به کسانی که به نیازهای دفاعی کشور ما احترام نمی گذارند و کسانی که گمان می کنند از طریق تهدید به اعمال تحریم ها ما را در تنگنا قرار خواهند داد می گوییم که ترکیه خاورمیانه نیست و نه بالکان و نه آمریکای جنوبی.

وی با اشاره به تمدن کهن ترکیه و تجربه هایی که این کشور در طول تاریخ کسب کرده است افزود: کسانی که خیال می کنند از طریق دسیسه های کوچک می توانند بر ملت ما که از مبارزه هراسی ندارد سیطره یابند، در اشتباه هستند.

اردوغان تاکید کرد که هر کارزار اقتصادی و سیاسی که استقلال کشور ما را هدف قرار دهد محکوم به شکست است.

اردوغان همچنین گفت: آن هایی در رؤیای وقوع بهار ترکی هستند بدانند که در توهم و خیال هستند.

حدود دو هفته پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به ترکیه هشدار داده بود که بر اساس قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (CATSA) آنکارا ممکن است در صورت خرید موشک‌های اس400 از روسیه با تحریم‌های واشنگتن روبرو شود و ترکیه نیز در پاسخ اعلام کرده بود امیدوار است که دونالد ترامپ در این موضوع، معافیتی را برای این کشور قائل شود.

آمریکا اعلام کرده بود که چنانچه ترکیه اقدام به خرید سامانه دفاع ضد موشکی اس 400 از روسیه کند، واشنگتن نیز فروش جنگنده های فوق مدرن اف 35 به ترکیه را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 83301560 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین